Hoofdstuk 5 Betere bereikbaarheid en mobiliteit De Burgemeester Kasteleinweg krijgt een vrijliggende busbaan. Nieuw wensbeeld voor Burgemeester Net als veel andere bouwprojecten in Nederland verkeert het project De Tuinen van Aalsmeer door de aanhoudende crisis in zwaar weer. Prognoses uit 2012 voorspelden bij ongewijzigd beleid een miljoenenverlies aan het eind van de rit. Het college vroeg daarom een extern bureau het gehele project tegen het licht te houden. Op basis van deze second opinion bleek dat het Masterplan ‘De Tuinen van Aalsmeer’ uit 2007 niet meer voldoet. De conclusie van deze ‘tweede mening’ was onder andere dat het plan de beide dorpshelften van Aalsmeer niet aaneen smeedt, terwijl dit de belangrijkste opgave was. 22 Inmiddels heeft Palmbout Urban Landscapes een geheel ander stedenbouwkundig concept op tafel gelegd, dat aaneensmelting wel mogelijk maakt. Er komen straks woningen op de Kasteleinweg met de voorkant in plaats van hun rug naar de weg. Verder komt er een vrijliggende busbaan, waar het lokale autoverkeer geen gebruik van kan maken (met uitzondering van de hulpdiensten). De busbaan krijgt grotendeels een middenligging, met aan de zijkanten voetpaden, fietspaden, ventwegen en vier rijen bomen. Voor de aansluiting van de Noordvork op de Burgemeester Kasteleinweg wordt de voorkeur gegeven aan een Pagina 21

Pagina 23

Heeft u een gebruiksaanwijzing, modern media of online onderwijsmagazines? Gebruik Online Touch: presentatie digitaal bladerbaar uitgeven.

Gemeente Aalsmeer Burgerjaarverslag 2012 Lees publicatie 139Home


You need flash player to view this online publication