Geschiedenis schrijven

Samen bij DFDS Geschiedenis schrijven De vraag die naast de bovenstaande ambitie voorgelegd werd was als volgt: Help ons de afstand tussen directie en medewerkers te verkleinen zodat: ✓ Medewerkers trots en tevreden zijn; ✓ Klanten tevreden zijn; ✓ De terminal veilig is; ✓ ns bedrijf een sterk en winstgevend bedrijf wordt. O Interviews Het gebeurt niet vaak dat je hoort dat iemand als ambitie heeft geschiedenis met zijn organisatie te willen schrijven. Het is zo’n moment dat je kippenvel bezorgt. Het is dan ook prachtig om door de directeur gevraagd te worden hem, zijn leidinggevenden en organisatie hierbij te helpen. Het gaat hier over Rob Olbertz en DFDS Vlaardingen, een organisatie die onder deze naam eigenlijk nog maar enkele maanden bestaat en voorheen onder de naam Norfolk Line bekend stond. Om een goed gevoel over de bovenstaande vraag en de benodigde aanpak te krijgen zijn een groot aantal medewerkers geïnterviewd en is hun gevraagd naar hun visie op de huidige situatie. Dit om een zo rijk mogelijk beeld te krijgen en om de eerste stap richting medewerkers te zetten en ze vanaf het begin te betrekken bij de verandering. Het beeld dat uit de verschillende interviews ontstond was dat er door menig medewerkers een hoop zaken als negatief werden ervaren en dat de genoemde afstand tussen directie en medewerkers inderdaad groot was. Zaken als wantrouwen, zelden tot nooit eens een compliment krijgen en wij/zij Nederland zit op goud

Geschiedenis schrijven

Heeft u een spaarprogramma, publitas of web lesboeken? Gebruik Online Touch: catalogus converteren naar een online publicatie.

VIA magazine nr. 5 Lees publicatie 100Home


You need flash player to view this online publication