Een heldere citymarketingstrategie Samen met de gemeente, ondernemers, creatieve instellingen en andere betrokkenen is een heldere strategie bepaald voor een merkbeleid en -beleving voor Eindhoven. Met als doel om in 2020 een vaste plek te bemachtigen in de top 10 van meest innovatieve regio’s van de wereld en de top 3 van Europa. De inspanningen op het gebied van citymarketing moeten bijdragen aan het realiseren van deze ambitie. Dat betekent het maken van scherpe keuzes in doelgroepen, positionering en activiteiten. Want wie kiest, wordt gekozen. Doelgroepen De citymarketing van Eindhoven365 richt zich op de doelgroepen die de sterkste bijdrage leveren aan het behalen van de doelstelling. Primaire doelgroepen • (inter)nationale technologisch innova tieve bedrijven en researchinstituten • (inter)nationale kenniswerkers • (inter)nationale studenten • (inter)nationale zakelijke bezoekers Secundaire doelgroepen • (inter)nationale bezoekers (sport, cultuur, winkelen etc.) • overige bedrijven • bewoners Het gaat bij de doelgroepen zowel om internationale als Nederlandse doelgroepen. Daarbij is het behouden van bestaande doelgroepen, minstens zo belangrijk als het aantrekken van nieuwe. Ook de secundaire doelgroepen van de regio zijn van groot belang. Zij maken Eindhoven voor een belangrijk deel tot wat het is. Met zowel de primaire als de secundaire doelgroepen is in het vooronderzoek discussie gevoerd. De inwoners reageerden vergelijkbaar met de stakeholders: ze herkennen in de stad dezelfde sterke ambitiepunten. 13 ehv365 20 12 Pagina 10

Pagina 12

Interactieve internet studiegids, deze clubblad of relatiemagazine is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het online zetten van estudiegidsen.

Eindhoven365 Jaaroverzicht 2012 Lees publicatie 269Home


You need flash player to view this online publication