Business development & marketing Business development & marketing is in mei 2012 gestart. Dit cluster beweegt zich in het zakelijke domein van Eindhoven en de directe regio. Hoofdtaak is het initiëren, versterken en verbinden van zakelijke evenementen en projecten. Dit met als doel de internationale reputatie van Eindhoven, als internationale hub om zaken te doen, te verbeteren. De rol van Eindhoven365 ligt daarbij voornamelijk op marketing. Economische en/of beleidsontwikkeling wordt overgelaten aan Brainport Development en Gemeente Eindhoven. Top of mind Business development & marketing richt zich met name op projecten die worden ontwikkeld op het gebied van Design, Health, Lighting, Smart Mobility, Additive Manufacturing, Mechatronica en High Tech Systems. Eindhoven heeft hierin substantieel, internationaal marktaandeel met spelers als ASML, Philips, TU/e, High Tech Campus, Design Academy Eindhoven en Dutch Design Week. In de toekomst wordt dit verder uitgebouwd door het verhaal van innovatieve samenwerking in de keten nog beter te laten zien. Internationale start-up hub Eindhoven365 gelooft dat investeren, in een goede energieke omgeving voor start-ups, leidt tot meer bedrijvigheid en aantrekken van (internationale) ondernemers. Daarom wordt er geïnvesteerd in initiatieven die de stad de glans geven van een internationale start-up hub. Van inspirerende evenementen voor een internationale doelgroep, of programma’s die jonge bedrijven kunnen laten accelereren, tot digitale communities die innovatie aan kunnen jagen. Een eerste wapenfeit is de benoeming, door Fortune magazine, als kanshebber het Silicon Valley van de toekomst te worden. 96 ehv365 20 12 Pagina 93

Pagina 95

Voor maandbladen, online jaarverslagen en archief zie het Online Touch beheersysteem systeem. Met de mogelijkheid voor een online winkel in uw uitgaves.

Eindhoven365 Jaaroverzicht 2012 Lees publicatie 269Home


You need flash player to view this online publication