KERSTrapport TV Waardering tv-exploitanten - alle respondenten Geen Ster meer te zien hier, vorig jaar nog eerste. Ach, volgend jaar is er weer een EK voetbal. Discovery is weer terug aan de top, zoals wel vaker in het Kerstrapport. Het tv-bedrijf lanceerde dit onder meer vrouwenzender TLC en I.D. (Investigation Disco doet het goed. ORN is in opmars de vopers v de regionale zenders doen beter rotere partijen als RTL. 1 Bekendheid tv-exploitanten alle respondenten (%) 2 3 Discovery Networks Benelux ORN 3 RTL Nederland voor televisie 4 MTV Networks 5 SBS Broadcasting 1 23 4 5 2011 2010 4 5 2011 2010 1 RTL Neder 2 SBS Broadcasting 3 Ster voor televisie 4 ORN 5 MTV Networks Waardering tv-exploitanten - mediaplanners Discovery is hier net als vorig jaar eerste. SBS keert weer terug in de top 5 en de Ster maakt plaats. De top 5 van 2011 is identiek aan die van vorig jaar. Maar wel hebben alle exploitanten in bekendheid winst geboekt ten opzichte van 2010. Het was een zeer succesvol jaar voort RTL, terwijl SBS het juist heel zwaar had. Toch ontlopen ze elkaar niet zo veel. 1 Discovery Networks Benelux 2 ORN 3 RTL Nederland voor televisie 4 MTV Networks 5 SBS Broadcasting 2011 2010 12 3 4 5 Waardering tv-exploitanten - adverteerders RTL Nederland heeft de adverteerders dit jaar verwend met ruimte voor spots en sponsoring en dat wordt gewaardeerd. ORN wordt ook hier tweede en kan dus tevreden terugkijken op 2011. Gelukkig lijstje wél plaats voor de Ster. Winnaar in de categorie Creatief 1 RTL Nederland voor televisie 2 SBS Broadcasting Beste prijs-prestatie 1 RTL Nederland voor televisie 2 SBS Broadcasting RTL Nederland voor televisie ORN 3 Discovery Networks Benelux Ster voor televisie 5 MTV Networks 1 2 34 5 2011 40 ADFORMATIE 50 / 16 DECEMBER 2011 2010 Meest deskundig 1 RTL Nederland voor televisie 2 SBS Broadcasting Laat niets aan duidelijkheid te wensen over. De grootste partijen maken ook hier de dienst uit. Pagina 39

Pagina 41

Heeft u een publicatie, page flip of internet magazines? Gebruik Online Touch: archief digitaal maken.

Adformatie Nr. 50 Lees publicatie 100Home


You need flash player to view this online publication