 KERSTrapport BUITENRECLAME Waardering buitenreclame-exploitanten - alle respondenten Interbest herovert de koppositie en komt ook hoog in de overall lijst. Hillenaar scoort altijd, dat weten we inmiddels. JCDecaux is redelijk steady. Nieuw zijn Centercom en Brouwer & Partners. Dat gaat ten oste an dat jaar Boomerang Media, dat een 6,20 scoort. Promodukties komt erder dan 5,88. 1 Bekendheid buitenreclame-exploitanten - alle respondenten 2 3 4 1 Interbest snelwegreclame 2 Hillenaar 3 JCDecaux 4 Centercom 5 Brouwer & Partners 1 2 3 4 5 2011 2010 5 2011 2010 1 CBS Outdoor 2 JCDecaux 3 Hillenaar Outdoor Advertising 4 Brouwer & Partners 5 Interbest snelwegreclame Waardering buitenreclame-exploitanten - mediaplanners CBS Outdoor ontbreekt ook hier. Wel leuk is dat het relatief onbekende Euromobile met een mooi cijfer de top 5 binnen komt stormen. 1 Interbest snelwegreclame 2 Hillenaar 3 Brouwer & Partners 4 JCDecaux 5 Euromobile 2011 2010 1 2 3 45 2011 was het jaar van weer een consolidatieslag in de outdoorbranche. Het nieuws in oktober dat Hillenaar per direct Brouwer & Partners overnam, kwam toch wel als verrassing. In dit lijstje staan de twee nog apart genoteerd, maar het is interessant om te zien wat er in 2012 met de bekendheid van Hillenaar gaat gebeuren. Die is dit jaar in ieder geval fl ink gegroeid. Dat geldt ook voor CBS Outdoor, dat nipt de nummer 1 van vorig jaar JCDecaux voorblijft. Maar dat heeft dan weer – naar alle waarschijnlijkheid – de Amsterdamse abri-concessie voor de komende vijftien jaar veiliggesteld. Winnaar in de categorie Waardering buitenreclame-exploitanten - adverteerders De adverteerders oordelen duidelijk anders dan de planners. Met Centercom hier fi er bovenaan Media in de top 5. Opvallend is verder dat er vrij veel cijfers zijn lager dan een 6: voor Promodukties, Brouw & Ptners (dat outdoor haalde) en MMD. Creatief 1 JCDecaux 2 Hillenaar Beste prijs-prestatie 1 Hillenaar 2 JCDecaux Centercom JCDecaux 3 Interbest snelwegreclame 4 Hillenaar 5 Schiphol Media 1 2 3 4 5 2011 2010 Meest deskundig 1 JCDecaux 2 Hillenaar Het feit dat je de tussenlijstjes domineert, betekent niet dat je ook de hoogste waardering krijgt, zo bewijzen JCDecaux en Hillenaar. Maar de cijfers zijn gewoon goed. ADFORMATIE 50 / 16 DECEMBER 2011 45 Pagina 44

Pagina 46

Interactieve e-catalogus, deze verenigingsblad of PDF is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het digitaal bladerbaar uitgeven van digi-brochures.

Adformatie Nr. 50 Lees publicatie 100Home


You need flash player to view this online publication