KERSTrapport INTERNET Waardering internetexploitanten - alle respondenten De nummers 1 en 2 zijn dezelfde als vorig jaar met een iets lagere, maar nog altijd zeer goede waarde top 5 binnen ten koste van FD. 1 Bekendheid internetexploitanten alle respondenten (%) 2 3 Google Adfactor 3 Sanoma Digital 4 marktplaats 5 Microsoft Advertising 1 2 3 4 5 2011 2010 4 5 2011 2010 1 Google 2 Sanoma Digital 3 marktplaats 4 De Telefoongids 5 Hyves Waardering internetexploitanten - mediaplanners Adfactor blijft het populairst bij de mediabureaus, Telegraaf en Reed Business zijn nieuw. Sanoma Digital is runner-up. Google blijft elk jaar stijgen in bekendheid (dit jaar niet in waardering overigens). Sanoma blijft de nummer 2 en zowel marktplaats als De Telefoongids keren terug bij de bovenste 5. Hyves daalt in bekendheid maar haalt nog wel de top 5. Dat RTL met zijn digitale tak niet de bovenste regionen heeft gehaald, verbaast toch een beetje, gezien alle investeringen en overnames. 1 Adfactor 2 Sanoma Digital 3 Google 4 Telegraaf Media Nederland 5 Reed Business 2011 2010 12 3 4 5 Waardering internetexploitanten - adverteerders Veel nieuwe spelers in deze top 5: Affi liate Marketing Netwerk M4N, Adfab en Hyves. Ze vervangen marktplaats, Sanoma en Microsoft. Google blijft heersen. Adfab krijgt een hoog cijfer van de adverteerders, maar moet planners npg aan sympathie winnen. erder dan 5,50. Winnaar in de categorie Creatief 1 Google 2 Sanoma Digital Beste prijs-prestatie 1 Google 2 marktplaats 1 Google 2 M4N 3 Adfab 4 Hyves 5 FD Mediagroep 1 2 34 5 2011 46 ADFORMATIE 50 / 16 DECEMBER 2011 2010 Meest deskundig 1 Google 2 Sanoma Digital Net als vorig jaar staat Google hier ook weer drie keer bovenaan. Pagina 45

Pagina 47

Heeft u een onderwijs catalogus, ibrochure of digitale mailings? Gebruik Online Touch: folder digitaal bladerbaar uitgeven.

Adformatie Nr. 50 Lees publicatie 100Home


You need flash player to view this online publication