TEKST: JAAP BARTELDS FOTOGRAFIE: SUZANNE BLANCHARD MARIKA ZIJP (38) IS Creative director bij Grey WAS Creative director bij McCann ‘Als ik kijk naar mijn carrière, dan lijkt die alle kanten op te schieten. Maar er zijn wel degelijk een paar rode draden te onderscheiden. Branding is daarin een belangrijke. Ooit ben ik begonnen bij Netlinq, destijds een heel klein internetbedrijf dat ongelofelijk snel groeide en later opging in Framfab en uiteindelijk door Lost Boys werd overgenomen. We werkten voor veel grote merken, Amstel bijvoorbeeld. Vooral merken die pionierden met onlinebudgetten. Netlinq was met name technisch georiënteerd. We mochten veel doen, zonder dat we over serieuze merkenkennis beschikten. Die kennis deed ik op bij VBAT. Nieuwsgierigheid zou je een tweede rode draad kunnen noemen in mijn carrière. Later kwam daar interesse voor media bij. Ik ging werken voor Crossmedia, een online mediabureau in Düsseldorf. Het was een fantastische leerschool in effectieve digitale creatie. Toen barstte de eerste internetbubbel en keerde ik terug naar Nederland. Na een periode van freelancen, ben ik meer richting onderwijsontwikkeling gegaan. Het tempo lag er wat lager, dus het ging toch weer kriebelen: kies ik meer voor onderwijs of het bedrijfsleven? Na een paar boeiende maanden bij Kong koos ik uiteindelijk voor een traditioneel reclamebureau: McCann. In wezen heb ik een omgekeerde carrière: ik ben digitaal begonnen en steeds traditioneler gaan werken. Ik werd er creatief directeur, met als voordeel die digitale achtergrond. Wanneer je interactief bent begonnen, heb je meer de vacatureLADDER BEDRIJF The Common Wadden Sea Secretariat (CWSS) NOB Vion Food Alexandra Corporate Fashion RECCEN / RESQTEC Banenrijklimburg Happy Cocooning Keser Recruitment Group PS masters @ work Keser Recruitment Group USG Capacity Dijkgraaf-Reinders Rockwool Group WERKVERKEER ‘HET HOOFD KOEL EN HET HART WARM’ neiging tot samenwerken. Handig in dit tijdperk van co-creatie en sociale media. Na een overname bij McCann werd alles anders. De nieuwe ceo keek anders naar creatie en samenwerken dan ik. Peter Hoekstra van Grey kende ik nog van Netlinq. Grey is een stuk kleiner dan McCann, wat het handelen een stuk makkelijker en flexibeler maakt. Verschillende rode draden als merkenbouw, media, techniek en ondernemerschap komen hier samen en op dat snijvlak voel ik mij het beste thuis. Een oude wijze dame zei ooit: hou het hoofd koel en het hart warm. Dat is een uitspraak die ik vooral in deze tijd koester. Samen iets creëren met passie en visie is het leukste dat er is.’ FUNCTIE Tourism and Marketingmanager Communicatieadviseur met daadkracht Communicatieadviseur Commercieel Accountmanager Binnendienst Marketingmanager Accountmanager Document Printing Allround commercieel medewerker Analytische Productmanager Senior Commercieel Medewerker Binnendienst Account Projectmanager (Franstalig) Directeur Stadsmarketing Marketing Medewerker Allround Market Manager *GA NAAR WWW.ADFORMATIE.NL/CARRIERE EN VUL DE JOB-CODE IN VOOR DE VOLLEDIGE vacature. WIL JIJ GEÏNFORMEERD WORDEN OVER SPECIFIEK VOOR JOU RELEVANTE vacatureS? GEEF JE OP VIA WWW.ADFORMATIE.NL/CARRIERE ADFORMATIE 50 / 16 DECEMBER 2011 93 PLAATS Wilhelmshaven Voorburg Boxtel Raamsdonksveer Lisse Venlo Rijen Den Bosch Eindhoven Den Bosch Regio Den Haag Apeldoorn Roermond JOBCODE* 405617 405616 405603 405693 405668 405648 405642 405634 405632 405631 405476 405538 405563 Pagina 92

Pagina 94

Interactieve e-vakblad, deze spaarprogramma of lesboek is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het converteren naar een digitale publicatie van internet handleidingen.

Adformatie Nr. 50 Lees publicatie 100Home


You need flash player to view this online publication