Uit formeel jaarverslag 2012 Kwaliteitszorg Siza Uitgangspunten: • ervaringen van cliënten vormen de basis; • structurele aandacht voor kwaliteit van dienstverlening moet ingebed zijn in het natuurlijke en dagelijkse handelen van medewerkers en hun leidinggevenden, dus geen extra werk; • uitdagen het werk beter en professioneler te doen: plezier in het werk staat voorop; • verbeteren en (extern) verantwoorden moet samen vallen; • resultaat direct zichtbaar; • ‘papierarm’ waar mogelijk. Instrumentarium De relatie tussen cliënt en professional is leidend bij de kwaliteitszorg van Siza, van daaruit krijgt de dienstverlening vorm. Er wordt een aantal instrumenten gebruikt: • Dialoog met de cliënt, dit is de doorlopende beweging; • Deze leidt tot afspraken in het individueel ondersteuningsplan (IOP); • De vorm van de dialoog en afspraken is onderwerp in de jaarlijkse cliëntervaringsgesprekken “Dit vind ik ervan!”; • Periodiek vinden visitaties van bezoekteams plaats. Bezoekteams kijken van buitenaf mee en geven input; • De cliëntevaluaties en visitaties zijn input voor de dialoog tussen professionals. Daarnaast leiden ze tot verbeteracties in verbeterplannen op teamniveau (kwaliteitsdoelen / RISK); • Ook het management kijkt van buitenaf in de teams met de gespreksleidraad ‘In het diepe’. Leren & ontwikkelen Leren en ontwikkelen komt tot stand samen met de cliënt en in de dagelijkse praktijk. Daarom is in 2012 gestart met het opleiden van procesbegeleiders. Zij zijn het vertrekpunt voor leren in de praktijk. Hier ontstaan de vragen die in en met de kenniscirkels verder uitgewerkt worden. Uit formeel jaarverslag 2012 11 Pagina 10
Pagina 12Scoor meer met een e-commerce shop in uw flyers. Velen gingen u voor en publiceerden publicaties online.
Jaarverslag 2012 'Siza in beeld' Lees publicatie 106Home