JAARGANG 2012 – NUMMER 3 Indien elk lid zich aan de betalingsregels houdt, zal deze kredietperiode maar van korte duur zijn en behoeft de WSV minder rente te betalen. Het contributiejaar loopt van 1 januari tot en met 31 december. U krijgt in de loop van januari een rekening voor de contributie, liggeld, toeristenbelasting en het stroomverbruik. Idem ontvangt U in de loop van april een rekening voor het winterliggeld en de verbruikte energie, mits U daar gebruik van heeft gemaakt. Bij deze het vriendelijke verzoek om U zoveel mogelijk aan de betalingsverplichtingen te houden. Mocht dat om één of andere reden niet mogelijk zijn, neemt u dan zelf contact op met één van de penningmeesters. Betalingsverplichtingen volgens het huishoudelijk Reglement: Elk lid is gehouden de aan hem/ haar toegezonden rekeningen voor contributie, liggeld, energie, etc. binnen 14 dagen na dagtekening te voldoen. Meent men bezwaren te kunnen aanvoeren tegen in rekening gebrachte posten dan dient men niettemin de rekening binnen de gestelde termijn te voldoen en tegelijkertijd schriftelijk bezwaar te maken bij de penningmeesters. Het indienen van een bezwaarschrift heeft geen opschortende werking voor betaling van de rekening. Is een rekening 30 dagen na dagtekening niet voldaan, dan zal de penningmeester een herinnering sturen, 14 dagen na de herinnering volgt een tweede herinnering. Is de gehele som van de rekening niet binnen een maand hierna voldaan, dan zal een aanmaning verstuurd worden en een verhoging van de rekening met een rente van 6% op jaarbasis plus administratiekosten van € 50,00. Tegelijkertijd zal de elektronische toegang van het haventerrein geblokkeerd worden tot de gehele som van de rekening inclusief verhoging voldaan is. Mocht een lid dan nog niet aan zijn betalingsverplichtingen hebben voldaan, dan is er sinds kort een samenwerking tussen E-captain en het Centraal Invorderings Bureau. (CIB) Werkwijze van het CIB: Het CIB zorgt voor een nette en professionele aanpak van wanbetalers. Het verenigingslid zal op verschillende manieren door het CIB worden benaderd, teneinde een betaling af te dwingen. Dit zal altijd gebeuren vanuit een klantvriendelijk oogpunt, daar het CIB tracht de relatie tussen de gebruiker van e-captain en de debiteur niet te verbreken. Het CIB heeft een compacte organisatie waardoor de communicatielijnen kort zijn, en ‘no cure no pay’ de standaard is, waardoor de incassokosten voor de debiteur laag blijven. 7 Pagina 10

Pagina 12

Heeft u een brochure, digitaalbladeren of digi artikelen? Gebruik Online Touch: catalogus online op uw website plaatsen.

W.S.V. Sint-Annaland, Nieuws uit de Krabbenkreek Lees publicatie 113Home


You need flash player to view this online publication