JAARGANG 2012 – NUMMER 3 klassen mee. In de OGA was Cees Verhoef het snelst. In VKSJ staat de Triton bovenaan, al is dat kop of munt als er slechts 2 schepen aan de start verschijnen :-) Dit jaar waren er 12 inschrijvingen voor de dubbel handed klasse. Eric Cantineau deed het ondanks ruzie met de bodem van de Oosterschelde het best met zijn Zoute Zoen. Wegens technische problemen was het grootste deel van de uitslagen pas zondagochtend beschikbaar. De winnaars werden wel persoonlijk verwittigd van hun goede prestaties. Zet de volgende 8 Uren van de Oosterschelde alvast in uw agenda: 7 september 2013. Uitslagen en extra info kan je vinden op www.8urenoosterschelde.nl 43 C L U B V E R H A L E N Onze acht uren Een jaarlijks terugkerende uitdaging is de ‘8 uren van de Oosterschelde’. Bij wijze van zelfkastijding, schrijf ik elk jaar trouw in. Eén zaak is zeker: onze boot is geen racer en hoge ogen zullen we met dit materiaal nooit gooien. Wat zei Pierre de Coubertin weer: “winnen is belangrijker dan deelnemen”(!)… Zolang mijn bemanning er kan mee leven van onderaan te bengelen in de uitslag, hun ambities in te tomen maar tuk te zijn op een dag lekker zeilen, doen we mee. We hadden weer de euvele moed onze boot in te schrijven in de toerklasse met spi. Dit in hoofdzaak omdat met een driekoppige bemanning (soms echt koppig) het gebruik van de ‘Bolle Jan’ wel best mogelijk zou zijn. Vermits we voor dag en dauw in Antwerpen vertrekken, houden we onze startplaats in Stalland. Op een onchristelijk uur vertrekken om de gepaste vertrekplaats op te zoeken, dat is wat te ver gezocht. Voor het uitvaren moesten we onze genuahoes tot de orde roepen, want die was van onder tot boven gescheurd, dus al averij voor het vertrek. Tussen 9h30 en 9h45 hebben we ons aangemeld aan het startschip. Aanmelden wil zeggen er eens voorbij varen en zwaaien: “Joeoe!! Hier zijn we!”. Vermits we de geluidsseinen te laat hoorden en de vlaggeseinen te laat zagen en onze chronometer bovendien op dat ogenblik de geest gaf, was onze start niet voorbeeldig. Jullie voelen me al de excuses opbouwen. Ik ga jullie niet lastig vallen met de beschrijving van onze rakken, daar hebben jullie niks aan. Wel moet het mij van het hart dat we van de ene windstilte naar de andere zijn gevaren – ‘gedreven’ is reëler. Maar dat gaf ons de mogelijkheid het aperitief als gentlemen te nuttigen, netjes rechtop Pagina 48
Pagina 50Voor presentaties, online onderwijsmagazines en sportbladen zie het Online Touch CMS beheersysteem systeem. Met de mogelijkheid voor een online winkel in uw sportbladen.
W.S.V. Sint-Annaland, Nieuws uit de Krabbenkreek Lees publicatie 113Home