1. Managers die ruimte en vertrouwen durven geven aan hun medewerkers om zelf hun werkplek te verbeteren. 2. Spontaniteit en reactievermogen zijn belangrijk. Als een collega een goed idee heeft moet dit vrij snel in meer of mindere mate gehonoreerd kunnen worden. Het mag niet verzanden in een bonnencultuur. 3. De resultaten van de Huddles moeten zichtbaar gemaakt worden. Je collega’s zien op deze manier de successen van zichzelf en hun collega’s die participeren in andere Huddles en worden zodoende gemotiveerd om door te gaan. Informatie die je daarvoor nodig hebt haal je van de ingevulde AktieBlok blaadjes. Daarop worden immers alle successen en mislukkingen bijgehouden. Communiceer dat vervolgens, bijvoorbeeld via een personeelskrant of op het prikbord, met je collega’s. 4. Een goed opgeleide ergocoach. Dat betekent niet dat de ergocoach ook heel veel moet weten. Dat kan namelijk ook een valkuil zijn. Ergocoaches die wat minder intensief, of in elk geval wat minder gericht op pure kennis werken, zullen niet zo 141 Pagina 140

Pagina 142

Scoor meer met een e-commerce shop in uw catalogussen. Velen gingen u voor en publiceerden onderwijscatalogussen online.

Ergocoach Lees publicatie 114Home


You need flash player to view this online publication