Stel je voor dat je door een agressie-incident op het werk niet alleen een vinger breekt, maar ook danig van slag bent. Je bent getraumatiseerd, durft niet meer naar je werk. Nachtenlang lig je wakker en de film van het gebeurde herhaalt zich. De bedrijfsarts van je organisatie dringt erop aan dat je binnen enkele dagen aan de slag gaat, maar zelf ben je daar nog niet klaar voor. Je hebt via de huisarts, die je lijkt te begrijpen, aangedrongen op snelle psychologische hulp. Binnen de psychologenpraktijk is de wachtlijst echter drie weken, en die tijd heb en krijg je niet. Zo heb je er nog een probleem bij! Op uiteen lopende manieren kunnen werknemers tussen de wal en het schip vallen bij betrokken organisaties. Organisaties als gemeenten, zorginstellingen, welzijnsorganisaties en politie kunnen met elkaar samenwerken om de dienstverlening aan de cliënt en zorg voor personeel te verbeteren. De afzonderlijke instellingen/organisaties blijven zelfstandig, maar maken onderling afspraken om de aanpak van bijvoorbeeld geweld beter te laten verlopen. Zo kan een samenwerking van de bedrijfsarts van je zorgorganisatie, politie, justitie, het ziekenhuis en een therapeutisch centrum voorkómen dat het slachtoffer met onnodige bureaucratische rompslomp wordt geconfronteerd. En zorgen voor een soepel vervolg 141 6.1 KETENAANPAK, SAMENWERKING MET ANDERE ORGANISATIES Pagina 142

Pagina 144

Scoor meer met een webshop in uw edities. Velen gingen u voor en publiceerden mailings online.

Veiligheidscoach Lees publicatie 115Home


You need flash player to view this online publication