Als je alle gegevens hebt verzameld en je met je collega’s gaat overleggen over de cliënt om mogelijke problemen op te lossen zijn er een aantal belangrijke spelregels waar je rekening mee moet houden, voor het beste resultaat. WAAROM JE HET DOET Je wilt duidelijkheid over wat er aan de hand is, en wat er aan de situatie gedaan kan worden. Je wilt afspraken maken over de omgang met en zorg aan de cliënt. Je wilt eventuele moeilijkheden die jij en je collega’s ervaren bij deze persoon verhelderen, zodat je er minder last van hebt en er beter mee overweg kunt. WIE ERBIJ? Alle collega’s die met de cliënt omgaan kunnen aanwezig zijn. Naast de verzorgende en verpleegkundige bijvoorbeeld de activiteitenbegeleider en afdelingsassistente. Ook andere disciplines kunnen deelnemen: de psycholoog, afdelingsarts, fysiotherapeut. De voorzitter zorgt voor een goed verloop, en dat het nodige ook aan bod komt. VOORZITTER De voorzitter let erop dat ieder haar zegje kan doen, dat verschillende kanten van het onderwerp én de 188 7.4 OVERLEG OVER DE CLIËNT Pagina 189
Pagina 191Interactieve e-vakblad, deze artikel of relatiemagazine is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het digitaal publiceren van web clubmagazines.
Veiligheidscoach Lees publicatie 115Home