• Laat op je werkplek een bezoekroute achter, zodat zij geen spoorzoekers worden als je wegblijft. • Gedraag je als gast. Sta niet pal voor de deur als je aanbelt, maar iets van opzij. Zo wordt je bezoek hOpelijk minder als opdringerig ervaren. Loop niet zomaar binnen, vraag toestemming. Laat de cliënt vóórgaan. Maak geen opmerkingen over de inrichting of het onderhoud van de woning die denigrerend kunnen overkomen. • Let erop dat je indien nodig snel de uitgang kunt bereiken. • Bij onraad of een ongemakkelijk gevoel ga je met een excuus snel weg. Wordt je aftocht geblokkeerd, dan sluit je jezelf op in de badkamer of het toilet, om van daaruit 112 te bellen. • Heb je trouwens het nummer van de politie en collega’s geprogrammeerd in je gsm? DE OMGEVING IN ZORGINSTELLINGEN Wat zijn mogelijke aandachtspunten in de leefomgeving van zorginstellingen? Hieronder bespreken we deze naar aanleiding van de onderwerpen deuren, ruimte en geluid. Daarna volgen enkele andere omgevingskenmerken. De omgeving werkt altijd door bij de meeste mensen en verdient daarom (ook) van de zorgverlener gerichte aandacht. 73 Pagina 74
Pagina 76Voor mailings, online boeken en cursussen zie het Online Touch online publisher CMS systeem. Met de mogelijkheid voor een webwinkel in uw clubbladen.
Veiligheidscoach Lees publicatie 115Home