22 RABOBANKWERELDTUINBOUWEXPO Floriade2012inVenlo ‘Glocalizers’maken wereldsocialerenrijker In april start de Floriade in Venlo. De Rabobank is als founder natuurlijk aanwezig en presenteert het spectaculaire paviljoen de Rabo Earthwalk. Leerzaam vermaak met als thema de mens en hoe hij, met respect voor de natuur, de aarde in cultuur brengt. D De Floriade is een Wereld Tuinbouw Expo die een keer in de tien jaar in Nederland wordt gehouden. Het park is te bezoeken van 5 april t/m 7 oktober 2012. Het tot de verbeelding sprekende evenement is ontstaan op initiatief van de Nederlandse Tuinbouwraad; meer dan honderd bedrijven, landen en overheden doen deze editie mee. Duurzaamheid is een belangrijk thema van Floriade 2012. De Floriade hanteert de zogenaamde ‘Venlo Principles’, die gebaseerd zijn op de cradle to cradletheorie (afval is voedsel). De principes zorgen ervoor dat elk aspect van de Floriade zo duurzaam en bewust mogelijk tot stand komt. Een dergelijk ideaal ondersteunt de Rabobank natuurlijk van harte. Het paviljoen van de bank heet Rabo Earthwalk, een halve wereldbol van groot formaat, gevestigd op het themaveld Environment, waar de invloed van tuinbouw op leven, wonen en werken centraal staat. Vanaf ‘het dak van de wereld’ ziet de bezoeker in de Rabo Earthwalk onder zijn voeten een spectaculaire film. Die laat zien hoe elke dag stromen over de wereld gaan, noodzakelijk voor ons dagelijks leven. Denk aan transport, logistiek, water, energie en, in meer abstracte zin, financiën. De mens zelf houdt die stromen in beweging doordat hij de aarde in cultuur brengt. De Rabobank voelt zich daar als (inter)nationaal leidende bank in de food- en agrisector nauw bij betrokken. Het is altijd de mens die centraal staat, en daaraan geeft de Rabo Earthwalk vorm door de bezoeker in een spectaculaire en verrassende setting (gaat u maar kijken!) op diverse niveaus kennis te laten maken met tien ‘glocalizers’. Dat zijn ondernemers die elk op hun eigen aansprekende manier initiatieven hebben genomen om behalve geld te verdienen de wereld om hen heen rijker, duurzamer en socialer te maken. Op de volgende pagina’s maakt u kennis met drie van hen. Bij hun projecten heeft de Rabobank, gedreven door dezelfde idealen, haar kennis gedeeld en een rol gespeeld als financier, verzekeraar of vastgoedontwikkelaar. LEDENKORTING OP KAARTJES Rabobankleden genieten volop mee van het feit dat de Rabobank founder is van Floriade 2012. Volwassenen en kinderen krijgen korting op een combiticket dat toegang geeft tot het Floriadepark en een ‘vlucht’ met de kabelbaan mogelijk maakt. De combitickets bestelt, betaalt en print u vóóraf via internet. Aan de kassa wordt geen korting verleend. Een combiticket voor volwassenen is € 30 p.p., maar Rabobankleden betalen € 22 p.p! Voor kinderen t/m 12 jaar krijgt u als lid € 4 korting en betaalt u € 11 p/kind. In totaal kunt u als Rabobanklid vijf combitickets met korting bestellen, twee voor volwassenen en drie voor kinderen t/m 12 jaar. Kijk op www.rabobank.nl/dichterbij. 4545 Pagina 21

Pagina 23

Scoor meer met een e-commerce shop in uw brochures. Velen gingen u voor en publiceerden onderwijs magazines online.

Rabobank Lees publicatie 117Home


You need flash player to view this online publication