Uit formeel jaarverslag 2011 Nakomen van afspraken Gesprekonderwerp Nakomen van afspraken Aantal gesprekken gevoerd 3281 Aantal beantwoord 2553 Positief (%) 83 Neutraal (%) 14 Niet positief (%) 3 Het merendeel van de cliënten is positief over het nakomen van afspraken. Er is veel begrip vanuit de cliënten als het toch een keertje misgaat; 9 van de 10 keer gaat het namelijk goed. Bovendien zien enkele cliënten dat zij zelf zich ook aan afspraken moeten houden, en dat dit ook niet altijd vlekkeloos verloopt. “Soms vergeten ze dingen of mij, maar dat is menselijk en ze hebben het ook druk en daar heb ik veel begrip voor.” Belangrijk is goede communicatie en die verloopt niet altijd vlekkeloos. Begeleiders dragen afspraken niet altijd goed over aan collega’s. Ook richting cliënten is goede communicatie belangrijk; er kan iets veranderen in een afspraak, maar dan moet er wel overleg zijn en op tijd doorgegeven worden dat er iets is gewijzigd. In het ongewisse blijven waarom afspraken niet worden nagekomen is erg vervelend. De cliënten zien verschillen tussen begeleiders, die het over het algemeen goed doen, en andere medewerkers of stagiaires. De een houdt zich wel aan afspraken, een ander minder. “Als je iets belooft, moet je het ook doen.” Uit formeel jaarverslag 2011 2525 Cliëntervaringsgesprekken Pagina 24

Pagina 26

Heeft u een tijdschrift, turn pages of web handleidingen? Gebruik Online Touch: verenigingsblad online publiceren.

Siza - Siza in beeld Lees publicatie 118Home


You need flash player to view this online publication