Voorwoord ‘Woorden krijgen pas betekenis als je in gesprek bent met een ander’ Ruim 3200 mensen, kinderen, jongeren en volwassenen maken gebruik van de dienstverlening van Siza. Zij wonen, werken, leren en/of ontspannen zich. Hoe? Dat is voor iedereen anders. Met welke ondersteuning? Ook dat verschilt per persoon. Daarom zijn alleen woorden niet voldoende. Met een en hetzelfde woord kan de één immers iets heel anders bedoelen dan de ander. Pas in het gesprek krijgen vragen en wensen werkelijk betekenis. Dit gesprek met onze klant voeren we op verschillende manieren. Ter oriëntatie, om te onderzoeken of iemand met een handicap met ondersteuning van Siza verder kan komen. Maar ook één op een, tijdens de jaarlijkse cliënttoetsing en tijdens de evaluatie van gemaakte afspraken, vastgelegd in een contract (het ondersteuningsplan). Ook voeren we gesprekken in groepsverband, bijvoorbeeld tijdens het huiskameroverleg in woningen of werkoverleg bij activiteitencentra. Tot slot bezoeken we samen met onze klanten diverse locaties, om te kijken hoe het daar gaat, om er van te leren of ideeën op te doen. Zo onderzoeken we of we dat doen wat onze klant nodig vindt en bespreken we wat Siza waar kan maken. Met het doel dat mensen met een handicap hun leven zelf kunnen regisseren . Aan het woord twaalf mensen die vertellen over hoe ze wonen, werken, leren of zich ontspannen. Ieder op hun eigen manier. Mede mogelijk door Siza. Rob Hoogma Raad van bestuur 4 Pagina 3

Pagina 5

Interactieve online catalogus, deze uitgave of onderwijs magazine is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het online bladerbaar op uw website plaatsen van digitale relatiemagazines.

Siza - Siza in beeld Lees publicatie 118Home


You need flash player to view this online publication