SOCIAL MEDIA qVervolg HULPMIDDELEN KLEINE VEELGEBRUIKTE TERMEN Post: een bericht op een sociaal netwerk. Facebook Comment: een reactie op iemands post. Liken: met de ‘Like’ of ‘Vind ik leuk’ knop laat je weten dat je iets of iemand leuk vindt (een ‘Vind ik niet leuk’ knop bestaat niet). Taggen: iemands naam noemen in een bericht of fotobijschrift. Twitter Tweet: je berichtje van maximaal 140 tekens. Retweet: het doorsturen van een tweet naar je eigen volgers. Timeline (of nieuwsoverzicht): alle tweets van jou en de mensen die je volgt in één oogopslag met bovenaan de meest recente. Hashtag (#): de markering van een trefwoord, bijvoorbeeld: wie weet een adres in #Amsterdam waar ik een #penverdikker kan kopen? #durftevragen of heeft een #ergocoach een #GZ tip? Mention: iemands naam noemen in een reactie, bijvoorbeeld: @ GezondZekerZorg bedankt voor de tip! 10 HULPMIDDELEN, GROOT EFFECT Zelfredzaamheid en zelfregie van cliënten, daar draait het tegenwoordig om. Cliënten zo zelfstandig mogelijk laten functioneren, is het beste voor iedereen. Voor henzelf (eigenwaarde), voor jou (preventie van fysieke belasting) en het ontlast de zorgsector. Er zijn ontzettend veel handige hulpmiddelen voor ADL-handelingen op de markt die de zelfredzaamheid vergroten. Gebruik ze! aanleiding van dit artikel? Laat het ons weten via Facebook of Twitter, of Heb je vragen of opmerkingen naar stuur een mailtje naar info@gezondenzeker.nl. Pagina 9

Pagina 11

Interactieve online boek, deze vakblad of pdf is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het online uitgeven van digi magazines.

Gezond & Zeker 2013 nr. 1 Lees publicatie 128Home


You need flash player to view this online publication