Fotografie

Zorg voor detail EGA Multipromotions STAP VOOR STAP WAARDE TOEVOEGEN Het gaat altijd om de details! In de fotografie vooral. In de fotografie gaat het altijd om de scherpte, doch soms is het niet zo van belang. echter, de kwaliteit of superieuriteit bij foto’s van artikelen, zit altijd in de scherpte van de kleinste details. Daar behoef je niet voor te vergroten, als je oplet kun je dat ook al ontdekken op afdrukken van 9x13cm of ietsje groter. Daarmee onderscheiden vooral de grote dure merken zich dus. Voor het afbeelden op poster- of billboard formaat is het zowiesoo van belang, en daarom bestaan er verschillende foto-camera systemen. Bij een vergroting van 2100% blijven de krasjes zichtbaar Het aantal pixels van een camera is niet doorslaggevend. Zaken als de grote van de sensor, de kwaliteit van de sensor, de kwaliteit van de objectieven en uiteindelijk ook de software waarmee de opname verwerkt wordt zijn van even groot belang. Hierin onderscheiden professionele digitale camera’s zich van amateur-modellen en professionele fotografen zich van amateur fotografen. Daarnaast mag je van een professional verwachten dat hij de kwaliteiten van zijn dure systeemcamera en objectieven weet te benutten door gebruik te maken van o.a. degelijke statieven, gebruik van passend (studio)licht en een kwalitatief perfecte verwerking en aanlevering van het beeld. In bijgaande voorbeeld ziet u een opname van een Rolex horloge gemaakt met een professionele digitale Hasselblad camera met 40 miljoen pixels en verwerkt met professionele software van Hasselblad en Adobe. De detailfoto is een uitvergroting van 200% van het origineel. Dat betekend dus een print van 120 x 90 cm op drukwerk resolutie (300 dpi). Scherpte, contrast en detailweergave blijven volledig intakt. Wanneer op een lagere resolutie geprint wordt, hetgeen bij posters en billboards meestal het geval is, zijn uitvergrotingen van 500% of meer mogelijk zonder verlies aan kwaliteit. Dit wordt alleen bereikt door te starten met het allerbeste materiaal aan de basis. Elk “foutje” in de originele opname wordt immers tientallen keren uitvergroot. Het spreekt voor zich, als u dus op billboard formaat nog het stuifmeel op een bloem tot in detail wilt waarnemen, u dat alleen voor elkaar krjjgt door met professionele camera’s te werken. Dit is echter wel de minderheid in fotografenland die daar mee werken, want dat zijn de echte vakfotografen met camerasystemen van tussen de E 20.000,- en E 40.000,- en nog duurder. U weet dus nu, dat de wereld van de Nikons en Canons e.d. onder de maat zijn als u producten wilt tonen (in het groot, maar ook klein) op het niveau van merken als Siemens, Audi, Mercedes, Rolex, enz. Een foto van een Rolex of Breitling horloge in een luxe glossy blad, is gefotografeerd op een negatief van 20x25cm, ofwel tegenwoordig digitaal 40 tot 50 miljoen pixels. Detail uit een vergroting van 5.30 meter breed Scherpte vergelijkingen Niet zonder trots kunnen wij vermelden dat toen onze eigen fotostudio nog operationeel was, wij tot die laatste groep behoorden. Dat verklaart het feit dat wij er dus goed verstand van hebben om uw product of merk een uitstraling met meerwaarde te geven. Hiernaast vindt u diverse voorbeelden van door ons gemaakte opnamen. Verderop in dit boek zult u ook een paar voorbeelden vinden (bij presentatie-technieken) van de opnamen die gebruikt zijn voor diverse doeleinden, ook met de vervreemdingstechnieken. 6 Onze vakkennis over dit onderwerp zult u hoogstwaarschijnlijk niet vinden bij onze concurrentie, en al zeker niet op het internet. Gebruik het dus want het is gratis. Moraal: U zult nu ook begrijpen dat de merken of bedrijven die deze details van belang achten, zich ook vooral willen onderscheiden door niet de goedkoopste balpen of memo-kubus te kiezen voor hun promotionele communicatie. echter komt het ook voor dat de afdeling inkoop met prijsbeleid geen onderscheid maakt tussen imago artikelen of copieerpapier. Dan is het dweilen met de kraan open helaas. Voor uw imago beleid is het dus slimmer om te kiezen voor de juiste leveranciers, dan voor de goedkoopste prijs. Pagina 5

Pagina 7

Interactieve web catalogus, deze vakblad of publicatie is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het converteren naar een online publicatie van digi-magazines.

EGA Multipromotions Lees publicatie 129Home


You need flash player to view this online publication