Merkpiramide Om het merk Eindhoven op te bouwen en de citymarketingstrategie door te ontwikkelen, is gebruik gemaakt van een merkpiramide. Deze is ruwweg geïnspireerd op de behoeftepiramide van Maslow. De piramide wordt gebruikt om de positionering van het merk Eindhoven en de daarbij horende mentaliteit toe te lichten. Onderaan staan de basic needs. Dit zijn basis aspecten die in iedere stad vanzelfsprekend aanwezig zijn. Waar je een stad voor kiest, zijn de specifieke kernwaarden in de top van de piramide. In ons geval technologie, design en kennis. Deze kernwaarden moeten zowel op dit moment als in de toekomst zichtbaar en voelbaar zijn in het Eindhovense straatbeeld. Dit gebeurt binnen vier domeinen: retail&hospitality, citylife, business&educatie en sport&recreatie. Eindhoven365 doet dit o.a. door: • Horeca en retail te stimuleren om aan te sluiten bij de drie pijlers. • Evenementen, openbare ruimten, architectuur, mobiliteit, sport, kunst, design en cultuur(instellingen) te laten zien wat technologie, design en kennis voor hen kan doen. • Het business-to-business en educatie landschap in Eindhoven en de regio in kaart te brengen en deze af te stemmen op TDK, waardoor nog meer synergie ontstaat. • De urban, sport, gezondheid en recrea tieve sector te verrijken met organisaties, evenementen en bedrijven die passen bij de pijlers van Eindhoven. Het voordeel van de vier domeinen is dat je de verschillende denk- en werkwijzen bundelt. Business vereist bijvoorbeeld een andere aanpak dan citylife. 16 ehv365 20 12 Pagina 13
Pagina 15Heeft u een onderwijscatalogus, modern media of online reisgidsen? Gebruik Online Touch: drukwerk van papier naar online converteren.
Eindhoven365 Jaaroverzicht 2012 Lees publicatie 269Home