Van citymarketing naar citymaking Om de merkpijlers prominent aanwezig te laten zijn in een herkenbaar, consequent straatbeeld, is Eindhoven365 actief betrokken bij alle stadia van economische ontwikkeling van stad en regio. Citymarketing maakt plaats voor citymaking: het zorgen voor een aantrekkelijk woon-, werk- en leefmilieu dat aansluit bij de drie pijlers. Door de merkpiramide een kwartslag te draaien, maken we inzichtelijk in welke positie activiteiten en organisaties zich bevinden. In hoeverre sluiten ze aan bij de merkpijlers en zijn ze dus uniek voor de stad. We maken daarbij onderscheid in off brand en on brand (excellence): • Off brand sluit niet aan bij de drie merkpijlers maar is wel van belang voor de totaalbeleving van de stad. Het sterkt het woon-, leef en verblijfsklimaat van Eindhoven. Ook zitten hier talenten tussen die potentie hebben om on brand te worden. • On brand voegt waarde toe aan het merk Eindhoven en is daardoor van groot belang voor het communiceren van de kernkwaliteiten van de stad. In de driehoek staan de projecten, organisaties, evenementen en initiatieven die in de stad aanwezig zijn. Links staan de off brand activiteiten. Hoe verder naar rechts een activiteit of organisatie staat, hoe belangrijker hun rol voor het onderscheidend karakter van de stad. 18 ehv365 20 12 Pagina 15
Pagina 17Heeft u een onderwijscatalogus, you can flip of internet vakbladen? Gebruik Online Touch: lesboek naar een online publicatie omzetten.
Eindhoven365 Jaaroverzicht 2012 Lees publicatie 269Home