Een bundeling van krachten De ontwikkeling van het merk is een interactief proces. Eindhoven365 vindt het belangrijk om constant bezig te zijn met co-creatie, want het merk is uiteindelijk van iedereen. Gebruikt door zowel de gemeente Eindhoven en citymarketing organisatie Eindhoven365. En het moet samen met de betrokkenen en inwoners van de stad tot leven worden gebracht en worden beleefd. Virtual Design Agency In het ontwikkelingsproces van het merk is daarom het Virtual Design Agency (VDA) opgericht. Het VDA is een pool van creatieve specialisten. Die de juiste krachten bundelen, om tot een zo sterk mogelijk resultaat te komen dat vanuit meerdere disciplines is bekeken. Het proces als marketingstrategie Uiteindelijk zijn Scherpontwerp, Eric de Haas en Edhv gekozen om de uitvoering van het merk op zich te nemen. Dit gebeurde in overleg met Van Berlo Design vanuit het zakelijk vakgebied, Zandbeek voor het bepalen van het kenmerkende archetype en Raw Color voor het bepalen van de juiste kleuren. Naast het design is er tevens een merkverhaal geschreven. Willem Kars en Alphons Janssen ontwikkelden de storytellinglijn. CONCEPT FASE GROEP 1 (8 DISCIPLINES) GRAFISCH BEELD KLEUR RESEARCH FASE STRATEGIE CAMPAGNE MOTION RUIMTE TREND GROEP 2 (8 DISCIPLINES) DIGITAAL TEKST SOCIAL MEDIA ... ... ... ... ... FILTER FEEDBACK CRITICI MERKACTIVATIE FASE EXTERN BUREAU (OPTIONEEL) MEDIA MERK VISIE DIGITAAL CAMPAGNE STRATEGIE GRAFISCH EHV BRANDSTORE NIEUWE IDENTITEIT 18 EHV365 2013 Pagina 15
Pagina 17Heeft u een reclamefolder, onlinepublisher of internet rapporten? Gebruik Online Touch: reisgids online bladerbaar uitgeven.
EHV Jaaroverzicht 2013 Lees publicatie 305Home