Een energiek merk Met behulp van archetype specialist Sander Videler van Zandbeek heeft het Virtual Design Agency gekeken welk archetype past bij Eindhoven: de Magiër, die staat voor vrijheid van denken en stelt anderen in staat te groeien. De Magiër wordt ondersteunt door het archetype van de Wijze. In Eindhoven is veel ruimte voor ieders ideeën. De stad faciliteert, zodat de inwoners en initiatieven kunnen groeien en ontwikkelen. Beeld en woord in beweging Eindhoven is een stad die vooruit wil en dat aan de wereld wil en moet laten weten. Dat is noodzakelijk om in beweging te blijven. Dat is de mentaliteit van de stad en ook de mentaliteit achter het merk. Want het merk Eindhoven is geen status quo in beeld en woord maar beeld en woord in beweging, vol energie. Met diepgang, inbedding en achtergrond. In eerste instantie hard en scherp maar bij nadere beschouwing opgebouwd uit meer dimensies. Herkenbaar, fl exibel inzetbaar en slim Het merk komt voort uit een slim grid dat het beeldmerk diepte en mogelijkheden geeft. De visuele elementen van de Eindhoven identiteit zijn een beeldmerk, een eigen Eindhoven typografi e, een specifi eke tone of voice en een herkenbare beeldentaal. Samen vormen zij het merkbeeld ‘Eindhoven’ en bieden ze speelsheid en ruimte om relevante uitingen en campagnes te maken ter versterking van de marketing- en communicatiedoelen van de stad en haar partners. 20 EHV365 2013 Pagina 17

Pagina 19

Interactieve eboek, deze krant of onderwijs magazine is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het van pdf naar online converteren van e-relatiemagazines.

EHV Jaaroverzicht 2013 Lees publicatie 305Home


You need flash player to view this online publication