Merkinvoering en activatie Het merkonderzoek, het merkverhaal en het design zijn separate processen die in 2013 bij elkaar zijn gekomen. Met de ontwikkeling en publieke uitrol van het merk zelf, is de basis gelegd. De activatie komt in 2014 aan de orde en wordt de komende jaren verder uitgebreid. Zodat het merk echt tot leven komt voor alle doelgroepen. Van de huisstijl voor de gemeente tot en met de zichtbaarheid in de openbare ruimte, offi cieel en vanuit de straatcultuur. Implementatie De keuze voor één beeldmerk is een weloverwogen keuze en heeft consequenties voor boodschappen en middelen. Met name de implementatie van het nieuwe logo bij de gemeente is een dynamisch proces dat in fases uitgevoerd wordt. Er moet rekening worden gehouden met vele verschillende systemen en facetten. Bovendien wordt het logo in diverse contexten gebruikt. Dit kan op beleidsmatig, operationeel, informatief of wervend gebied zijn. En om kosten te besparen, worden items pas vervangen als ze op zijn. De pagina’s in Groot Eindhoven, het briefpapier en de enveloppen, bouwborden, nieuwsbrieven en folders zijn al grotendeels klaar. De ombouw van www.eindhoven.nl en de ict-systemen zijn speerpunten voor 2014. Merkactivatie Eindhoven365 zet het vooral in als marketingmerk van de stad. Om Eindhoven in zijn specifi eke en onderscheidende krachten blijvend en eenduidig in de markt te zetten. Dat zie je bijvoorbeeld terug in banieren, bij de portaalbordjes en in advertenties. Ook partijen uit de stad zijn met het beeldmerk aan de slag. Zo stonden er Burning Barrels met het merk tijdens GLOW en heeft Stadsbrouwerij Van Moll er een biertje van gemaakt door te spelen met kleur. Dat past bij de kracht van de stad. Zo wordt het door mensen gedragen en uitgedragen en laden we samen het merk Eindhoven. 22 EHV365 2013 Pagina 19
Pagina 21Heeft u een magazine, you can flip of eclubmagazines? Gebruik Online Touch: handleiding digitaal bladerbaar uitgeven.
EHV Jaaroverzicht 2013 Lees publicatie 305Home