Voorwoord De stad Eindhoven is voortvarend bezig. Dat voel je, proef je, lees je nationaal en internationaal. Forbes, Fortune, Financial Times, we worden gehoord en gehonoreerd. Dat voelt goed, geeft de burger moed en trots. Klein maar fijn, groots denken en toch alles in de juiste schaal en proporties waardoor de stad en haar gemeenschap elkaar moeiteloos kunnen vinden. Wat mij drijft om intensief en actief bij te dragen aan de herkenbaarheid van Eindhoven en haar regio is toch vooral de uitgesproken ambitie. Tijdens het merkonderzoek voor de nieuwe identiteit van Eindhoven kwam de gedreven mentaliteit van de stad en zijn mensen al snel naar boven als krachtige factor. De energie die hier te vinden is, is uitzonderlijk. Samen met een houding van ‘omdat het kan’, vormt het de basis waardoor Eindhoven zich onderscheidt. De rol die Eindhoven daardoor binnen Europa en de wereld inneemt is een vernieuwer en transformator. Het thema van de zo succesvolle Dutch Design Week van afgelopen jaar was niet voor niets ‘Now Future’. Schertsend noemen we Eindhoven wel eens ‘het spannendste meisje van de klas’. Inderdaad, de titel mooiste zullen we hier niet zo snel verkrijgen. Maar juist door het spelen met de tijdelijkheid, door verrassende en impactvolle evenementen en festivals veranderen we onze stedelijke omgeving waardoor we een spannende stad en regio worden. Die de bezoeker prikkelt en inspireert. Verrast en doet terugkomen. Dit jaaroverzicht 2013 geeft daar een helder overzicht van. Uiteraard is alles relatief en is de cocktail die Eindhoven heet veel complexer. Aan ons de taak om samen met Eindhoven zelf de stad (inter)nationaal nog sterker te positioneren en om bij te dragen aan ontwikkelingen die Eindhoven laten groeien. Want de toekomst is leuker als je hem zelf maakt. PETER KENTIE DIRECTEUR BESTUURDER 8 EHV365 2013 Pagina 5
Pagina 7Scoor meer met een webshop in uw spaarprogramma. Velen gingen u voor en publiceerden clubmagazines online.
EHV Jaaroverzicht 2013 Lees publicatie 305Home