HOOFDSTUK 4 WATER ONTMOET WATER De initiatiefgroep stemde in met de voorstellen om te komen tot een landelijk Waterloket. Dit loket bestaat uit een verwijzende website die burgers naar het juiste loket of beheerder verwijst. Op de site zal ook een lijst van veel voorkomende vragen en antwoorden geplaatst worden en een overzicht van de telefoonnummers van verschillende organisaties waar urgente klachten en meldingen, met name buiten kantooruren, kunnen worden gemeld. In 2013 hebben het Waterschapshuis en Rijkswaterstaat een overeenkomst gesloten voor de realisatie van een gezamenlijke ICT voorziening voor het domein Vergunningverlening en handhaving bij Rijkswaterstaat en minimaal vier waterschappen. In het voorjaar van 2013 is de aanbesteding gedaan op basis van een door alle deelnemende partijen gezamenlijk opgestelde set functionele wensen. De realisatie is eind oktober gestart. Inmiddels hebben nog eens drie waterschappen besloten om ook van deze voorziening gebruik te maken. Tot drie jaar na aanbesteding hebben de overige waterschappen de tijd om, zonder nieuwe aanbesteding, ook aan deze samenwerking deel te nemen. Over de mogelijkheden van samenwerking op het gebied van vergunningverlening en handhaving, waaronder de ICT, is al in 2012 in WOW verband gesproken. Dit heeft eraan bijgedragen dat het project genaamd Sawa nu in uitvoering is. Tenslotte heeft de initiatiefgroep een bezoek gebracht aan het project ‘baggertubes’ (winnaar van de WOW prijs 2013) in de Ringvaart van de Haarlemmermeer. “WATER ONTMOET WATER HEEFT AFGELOPEN JAAR OPNIEUW DUBBEL EN DWARS HAAR BESTAANSRECHT BEWEZEN.” Albert Vermuë, Directeur Unie van Waterschappen platformwow.nl 39 Pagina 38

Pagina 40

Heeft u een editie, noviafacts of e-artikelen? Gebruik Online Touch: onderwijs catalogus online bladerbaar uitgeven.

Jaarverslag Platform WOW Lees publicatie 306Home


You need flash player to view this online publication