DACT jaarverslag 2015 14 TECHNISCHE COMMISSIE In de ALV van 28 mei is besloten de bestuurlijke organisatie van DACT te versterken door het instellen van een Technische Commissie (TC). In deze commissie hebben zitting: Andre Frugte (Orchard Finance), Micha Glaser (Linde Finance BV), Jeroen Helders (CBRE Global Investors), Patrick Kunz (Treasury Services) en Andre Wieringa (AP Group). De commissie staat onder voorzitterschap van Frank Muusse (Philips). Deelname is op persoonlijke titel. De commissie is op 1 juli gestart en heeft het volgende takenpakket en profiel. TAKENPAKKET • Het gevraagd en ongevraagd adviseren van het bestuur over relevante wet- en regelgeving en vaktechnische vraagstukken. • Het signaleren en delen van nieuwe vaktechnische ontwikkelingen, opvattingen en inzichten. • Het analyseren en becommentariëren van de conceptrapportages van (lobbyisten van) de EACT, (discussie)rapporten van gezaghebbende instanties, zoals de Europese Commissie of de Raad voor de jaarverslaggeving, en richtinggevende (branche)rapporten van gezaghebbende maatschappelijke en private organisaties. • Het onderhouden van contacten met de toezichthoudende en overkoepelende brancheorganisaties in de financiële sector en vaktechnische commissies van andere treasuryverenigingen. • Het formuleren van DACT-standpunten over voor het treasuryvakgebied relevante onderwerpen. • Het informeren van de leden over actuele vakontwikkelingen via een weblog, e-mailbericht of publicaties op de DACT-website. • Het geven van voorlichting aan de DACT-leden en het bevorderen van informatie-uitwisseling tussen leden in studiebijeenkomsten e.d. • Het aandragen van onderwerpen en casestudies voor PEP-bijeenkomsten. WERKWIJZE De commissie is bevoegd om bovengenoemde werkzaamheden namens het DACT-bestuur uit te voeren. In de ALV van 28 mei is het bestuur gemandateerd om op advies van de commissie namens de leden te reageren en waar nodig standpunten in te nemen. Het bestuur is en blijft exclusief bevoegd om namens de vereniging standpunten in te nemen en uit te dragen. Het DACT-bestuur informeert de commissie over de follow-up van haar adviezen. Als het bestuur een advies of standpunt niet overneemt, wordt de afwijzing gemotiveerd. De commissie rapporteert minimaal één keer per jaar tijdens de ALV, en daarnaast op verzoek van het bestuur of een meerderheid van de leden, over de uitgebrachte adviezen, verricht onderzoek, analyses & commentaar en informatievoorziening aan de leden. SAMENSTELLING De commissie bestaat uit minimaal 5 leden vanuit diverse disciplines die vele jaren ervaring hebben in het treasuryvak, sterk theoretisch (en juridisch) onderlegd zijn en de tijd en het enthousiasme hebben om het takenpakket op zich te nemen. De voorzitter van de commissie wordt benoemd door het bestuur van DACT. De commissie benoemt zelf de overige commissieleden. De voorzitter van de commissie maakt deel uit van het DACT-bestuur voor de duur van het voorzitterschap van de Technische Commissie ex artikel 8 lid 2 jo. 9 lid 3.d van de statuten. Pagina 13

Pagina 15

Heeft u een catalogus, magstream of internet presentaties? Gebruik Online Touch: vaktijdschrift online plaatsen.

DACT Jaarverslag 2015 Lees publicatie 333Home


You need flash player to view this online publication