KERSTrapport PUBLIEKSbladen Waardering publieksbladenuitgevers - alle respondenten G+J deed het vorig jaar wat minder, maar is terug aan de top en zelfs overall winnaar. Met de Nederook 2012 een mooi jaar worden. Ook Veronica Uitgeverij is weer helemaal ug Weekbladpers Sanoma consolideren. Hachette neemt afscheid met een mooi cijfer. 1 Bekendheid publieksbladenuitg alle respondenten (%) 2 3 1 G+J Uitgevers 2 Weekbladpers tijdschriften 3 Sanoma Uitgevers Veronica Uitgeverij 5 Hachette Filipacchi Media 12 34 5 2011 2010 4 5 2011 2010 1 Sanoma Uitg 2 Telegraaf Media Nederland 3 Elsevier Media 4 Veronica Uitgeverij Hachette Filipacchi Media Waardering publieksbladenuitgevers - mediaplanners Een succesjaar voor Voetbal International, dat onderdeel is van Weekbladpers, maar als aparte werkmaatschappij de markt bewerkt. Eerst een Televizier Ring voor het programma en nu de nummer 1 onder mediaplanners. De VI-moeder tweede was G+J derde. Sanoma Uitgevers groeit fl ink in bekendheid en blijft bovenaan, terwijl Audax helemaal uit de top 5 is verdwenen en naar een zevende stek is gezakt. De tijd dat het de tweede speler op deze markt was, is duidelijk voorbij. Toch wel verrassend is de tweede plaats die De Telegraaf nu inneemt, nog vóór Elsevier Media (voorheen Reed Business), Veronica en Hachette, dat inmiddels is opgegaan in Hearst magazines. Weekbladpers is ook net buiten de top gevallen. 1 Voetbal International 2 Weekbladpers tijdschriften 3 G+J Uitgevers 4 Telegraaf Media Nederland 5 Veronica Uitgeverij 2011 2010 1 2 3 4 5 Winnaar in de categorie Waardering publieksbladenuitgevers - adverteerders Hoge cijfers voor de bladenmakers. Mood for magazines is dit jaar niet de beste, vinden de adverteerders. Vorig jaar was Programmabladen AKN nog derde, maar onder de nieuwe naam Bindinc. redden ze het dit jaar nog niet (negende). Gijrath Mediagroep krijgt van adverteerders slechts 4,63. Creatief 1 Sanoma Uitgevers 2 Veronica Uitgeverij Beste prijs-prestatie 1 Sanoma Uitgevers 2 Telegraaf Media Nederland G+J Uitgevers Sanoma Uitgevers Mood for magazines 4 Hachette Filipacchi Media 5 Veronica Uitgeverij 12 3 4 5 2011 34 ADFORMATIE 50 / 16 DECEMBER 2011 2010 Meest deskundig 1 Sanoma Uitgevers 2 Veronica Uitgeverij Sanoma is net als vorig jaar de koning van de tussencategorieën. Veronica Uitgeverij doet goed mee. Pagina 33

Pagina 35

Voor relatiemagazines, online onderwijs catalogussen en reisgidsen zie het Online Touch CMS systeem. Met de mogelijkheid voor een web winkel in uw verenigingsbladen.

Adformatie Nr. 50 Lees publicatie 100Home


You need flash player to view this online publication