AGENDA Empty your pocket EVENTS MASTERCLASS MEDIA, EMOTIE & INVLOED PROF. DR. HENRI BEUNDERS OVER EMOTIE IN DE MEDIA 21 DECEMBER, UTRECHT WEBSCHRIJVEN WEBINAR HOE EEN GOEDE WEBTEKST SCHRIJVEN EN AANTREKKELIJK MAKEN VOOR ZOEKMACHINES 4 JANUARI, ONLINE GIVE MARKETEERS A BREAK BIJEENKOMST VOOR MARKETEERS DIE ECHT HET VERSCHIL WILLEN MAKEN 12 JANUARI, UTRECHT EXCELLENT PRESENTEREN TWEEDAAGSE TRAINING DOOR ARTHUR SEVENSTERN 17 JANUARI, ZALTBOMMEL MERK EN REPUTATIE IN DE BOARDROOM LEZING DOOR KOENRAAD VAN HASSELT 19 JANUARI, ZALTBOMMEL COMMUNICATIE VAN PENSIOENEN TWEEDAAGSE CONFERENTIE EN WORKSHOP OVER PENSIOENCOMMUNICATIE 25 T/M 27 JANUARI, AMSTERDAM Joel Sternfeld BIJEENKOMSTEN TRENDS, FASHION & COLOR SS 2013 17 JANUARI 2012, AMSTERDAM In een dagdeel een impressie krijgen van de nieuwe ontwikkelingen in lifestyle, color en fashiontrends voor het zomerseizoen 2013? Appletizer organiseert op 17 januari het trendseminar ‘Trends, Fashion & Color SS 2013’. Twee sprekers zullen hun visie met de aanwezigen delen. Ten eerste Christine Boland. In haar presentatie ‘Biotopian Dawn, glimpse of a new era’ wordt duidelijk dat fashion, design, natuur, technologie, ‘skills of hand’, kunst en cultuur uiteindelijk een taal spreken. Vijf grote trends bieden volgens haar een uitgangspunt voor nieuwe silhouetten, stoffen, stofbewerkingen, details, dessins en color-keys. De tweede spreker is Tony Bannister van het succesvolle Australische trendbureau Scout. Zijn focus zal liggen op menswear, womenswear en casualwear. Zijn presentaties kenmerken zich door wereldwijd marktinzicht en creativiteit om te komen tot bewezen prognoses. De entreeprijs is 250 euro per persoon. www.appletizer.nl EVENT GROEN 23 T/M 26 FEBRUARI 2012, LEEUWARDEN www.adformatie.nl/events Event Groen is een initiatief van Club 2025, een groep ondernemers die zich sterk maakt voor verdere stimulering van duurzaam consumeren - op een aangename manier. Het vindt plaats van 23 t/m 26 februari in het WTC in Leeuwarden. Het is de bedoeling om er een jaarlijks terugkerend evenement van te maken. Bezoekers van het Event Groen maken in negen themapleinen kennis met alles wat duurzaamheid te bieden heeft. Zo zijn er een parcours waar elektrische auto’s en steps kunnen worden getest en een voedselplein voor het proeven van duurzaam eten. Via een interactieve zeepkist kunnen bezoekers discussiëren met grootheden op het gebied van duurzaamheid. Ondernemers en organisaties kunnen zich profileren op de thema’s wonen, energie, mobiliteit, lifestyle, recreatie, innovatie, food, water en recycling. Event Groen zoekt nog innovatieve ondernemers die willen deelnemen aan dit evenement. De organisatie beloont duurzame ideeën met een gratis stuk beursvloer. www.eventgroen.nl EXPOSITIES COLOR PHOTOGRAPHS SINCE 1970 16 DECEMBER 2011 T/M 14 MAART 2012, AMSTERDAM Foam presenteert het eerste grote overzicht in Nederland van werk van Joel Sternfeld (1944, New York), een van de pioniers in de kleurenfotografie. Over twee verdiepingen toont Foam ruim honderd foto’s in tien verschillende series. Een hoogtepunt is Sternfelds vroege, nooit eerder geëxposeerde werk uit de zeventiger jaren. Ook beroemde series als ‘American Prospects’, de weerslag van zijn legendarische reis door de Verenigde Staten, en ‘Stranger Passing’ komen uitgebreid aan bod. Een constante factor in zijn werk is zijn geboorteland Amerika, haar bewoners en de sporen die de mens achterlaat in het landschap. Met zijn gevoel voor ironie en kleur geeft Sternfeld ons een beeld van het dagelijkse leven in Amerika gedurende de afgelopen drie decennia. www.foam.org EMPTY YOUR POCKET 10 T/M 29 JANUARI 2012, ROTTERDAM Het niet-gesigneerde bankpasje van Ahmed Aboutaleb, het notitieboekje van Joop van den Ende, de sleutelbos van Hugo Borst, de creditkaartgegevens van Ronald Plasterk en de nietszeggende broekzak van Matthijs van Nieuwkerk. Dit allemaal (en nog veel meer) is op groot formaat te zien bij de expositie ‘Empty your pocket’ in de Centrale Bibliotheek in Rotterdam. Voor het project vroeg fotograaf George Maas meer dan driehonderd mannen uit alle lagen van de samenleving, bekend en onbekend, willekeurig en zonder vooraf gemaakte afspraak, hun broekzakken voor hem te legen. Het resultaat: ruim driehonderd foto’s aangevuld met verrassende, soms onthullende verhalen over de voorwerpen die de mannen voor Maas uit hun broekzakken haalden. Ze geven elk voor zich een kort persoonlijk inzicht in wat mannen in het begin van de eenentwintigste eeuw denken nodig te hebben om in hun dagelijks leven goed te kunnen functioneren. www.emptyyourpocket.com ADFORMATIE 50 / 16 DECEMBER 2011 89 Pagina 88
Pagina 90Interactieve web nieuwsbrief, deze vakblad of relatiemagazine is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het digitaal bladerbaar op uw website plaatsen van digi maandbladen.
Adformatie Nr. 50 Lees publicatie 100Home