Consumentenbelangen Als bedrijf heb je verantwoordelijkheden jegens de klanten. Verantwoordelijkheden om onder andere accurate informatie te verschaffen, voor eerlijke marketing en voor duidelijke contracten te zorgen, de veiligheid en gezondheid te waarborgen en duurzame consumptie te stimuleren. CSU staat met zijn bedrijfsactiviteiten midden in de maatschappij. CSU zoekt daarbij voor en met opdrachtgevers naar een evenwichtige balans en harmonie tussen de financiële, sociale en ecologische aspecten van de bedrijfsvoering. CSU maakt de meest effectieve en duurzame keuze voor opdrachtgevers ten aanzien van de inzet van mens, materiaal en machine. De door ons in te zetten middelen en methoden zijn veilig voor mens en dier. Wij verschaffen opdrachtgevers heldere informatie over de productsamenstelling en gebruik. Kwaliteitszorg CSU erkent zijn verantwoordelijkheid voor het leveren van kwalitatief hoogwaardige diensten. Kwaliteitszorg heeft CSU hoog in het vaandel staan. Vanuit ons CSU-verbetermodel werkt CSU met diverse initiatieven continu aan vooruitgang. CSU wil immers een bedrijf zijn waar klanten graag klant worden en blijven. Opdracht is de onderscheidende positie te behouden. Daarom is onze ambitie om binnen schoonmaak en beveiliging in komende branchemetingen in positieve zin op te vallen en ons nog meer te verbijzonderen. acties voortkomend uit eerdere eigen en branchebrede klanttevredenheidsmetingen hebben daarin reeds een positief effect gehad. De resultaten uit het laatste eigen klanttevredenheidsonderzoek tonen aan dat CSU een goede performance neerzet. Structureel wordt de dienstverlening geëvalueerd met klanten. CSU heeft bewezen in de praktijk een flexibele partner te zijn die adequaat inspeelt op de aanvullende wensen en eisen van opdrachtgevers. Service awards Recent won CSU in liefst 3 van de zes categorieën een Golden Service Award. Zowel voor kantoren en openbare gebouwen, onderwijs als in de recreatiesector werd de 1e prijs in de wacht gesleept. De deskundigheid leidt tot tevredenheid. In 2009 is wederom een groot klanttevredenheidsonderzoek gehouden waaruit blijkt dat opdrachtgevers de dienstverlening van CSU als goed waarderen. CSU beschikt over een duidelijke klachten/ schaderegeling. Op deze manier beperken wij het risico voor de consument en opdrachtgever, zelfs als onverhoopt iets fout gaat. Indien er klachten of onvolkomenheden zijn, of er doen zich calamiteiten voor, dan reageert CSU adequaat en snel volgens de geldende voorschriften en procedures. Gegevensbescherming CSU beschermt gegevens van opdrachtgevers en medewerkers tegen ongeoorloofd gebruik. We maken geen oneigenlijk gebruik van gegevens van opdrachtgevers, hun contactpersonen of eigen medewerkers voor commerciële doeleinden. CSU investeert in bescherming van de automatiseringssystemen om oneigenlijk gebruik van gegevens door derden tegen te gaan. Op werklocaties zijn werknemers gescreend en geïnformeerd over de strikte gedragsregels die we als CSU in het algemeen toepassen en eventuele aanvullende instructies bij specifieke opdrachtgevers. Schoonmaakbewust ontwerpen CSU ondersteunt en adviseert klanten en relaties bij het maken van de juiste keuzes als het gaat om effectief en efficiënte dienstverlening. Via de CSU-uiting ‘Schoonmaakbewust bouwen’ informeren we opdrachtgevers over duurzame en onderhoudsvriendelijk factoren bij de ver- en nieuwbouw van hun locaties. Het betreft advies over de veiligheid- en duurzaamheidbevorderende gebouwinrichting en over het gebruik van afwerkingsmaterialen. Resultaatgericht CSU adviseert over de contractvorm en is in principe voorstander van het zo veel mogelijk toepassen van resultaatgerichte contracten binnen schoonmaak. Bij ieder contract draait het uiteindelijk om het resultaat. Maar bij een traditioneel inspanningscontract, is het resultaat van werkzaamheden veelal nog gekoppeld aan het aantal gemaakte uren en de frequentie van schoonmaakhandelingen. De professionaliteit en kennis van een schoonmaakbedrijf worden erkend als het gaat om het personeelsbeleid en de inkoop van materialen, middelen en machines. Maar als het gaat om de aansturing en uitvoering, wordt de wijze waarop dat dient te gebeuren vaak gedetailleerd in het contract opgenomen. Steeds meer bedrijven maken gebruik van resultaatgerichte of output contracten. Bij een dergelijk contract wordt het gewenste eindresultaat omschreven door de opdrachtgever, zonder daarbij de te verrichte handelingen of frequenties voor het schoonmaakbedrijf aan te geven. Pagina 31

Pagina 33

Heeft u een tijdschrift, ibrochure of digitale catalogussen? Gebruik Online Touch: onderwijscatalogus van papier naar online converteren.

MVO jaarverslag Lees publicatie 121Home


You need flash player to view this online publication