Studentencampagne ‘PimpjeCVermee’ In Utrecht wonen ontzettend veel studenten, die vaak allemaal een bijbaantje hebben om de studiefinanciering aan te vullen. Met de campagne ‘Pimp je CV ermee’ die in 2011 startte, wilde de Vrijwilligerscentrale studerende stadsgenoten verleiden tot werk dat niet betaald wordt, maar toch veel oplevert. In 2012 werd de campagne herhaald, in iets andere opzet. PimpjeCVermee benadrukte de voordelen van vrijwilligerswerk: van kostbare werkervaring en nieuwe contacten opdoen tot het uiteindelijk pimpen van de CV. Waar zag je PimpjeCVermee? • Op de speciale website met informatie en speciaal voor studenten geselecteerde vrijwilligersvacatures • In SUM-magazine Utrecht (eind augustus, oplage 7.200 exemplaren) • In de Studenten Informatiegids Utrecht: een handig naslagwerk dat elke nieuwe student tijdens de introductieweek krijgt (najaar, oplage 7.000) • Op speciale free cards op allerlei onder studenten populaire locaties: studentenkroegen, (faculteits)verenigingen en onderwijsinstellingen • Op opvallende A1posters op het pand van de Vrijwilligerscentrale Tijdens de UITweek In de derde week van augustus stonden we met een stand op de Uithof (15 augustus) en waren we onderdeel van een QRcode speurtocht langs diverse locaties in de binnenstad (13 augustus). Op ons adres waren punten te verdienen door een correct antwoord te geven op vragen die werden gesteld aan de hand van een speciaal ontworpen PowerPoint presentatie met voice over. Bij vertrek kregen alle studenten een speciaal visitekaartje met zaadjes erin, bedrukt in de PimpjeCVermee-huisstijl en met de tekst: Plant iets moois met vrijwilligerswerk. Ruim 325 studenten bezochten de Vrijwilligerscentrale tijdens de speurtocht. In het voorjaar van 2012 verscheen in NL30 (uitgaansmagazine voor en door jonge Utrechters – oplage 17.500) een artikel over vrijwilligerswerk op festivals, met als voornaamste doelgroep studenten, waarin de projectleider van PimpjeCVermee aan het woord kwam. 16 Werving en bemiddeling: van vrijwillige hulpbronnen Daarmee kunnen studenten zich onderscheiden van andere netafgestudeerden met een soortgelijke opleiding. Je geeft een signaal af: je bent bereid je in te zetten voor iets wat je belangrijk vindt, zelfs zonder dat je ervoor betaald krijgt. Speciaal voor de campagne werd PimpjeCVermee.nl ontworpen, met alle benodigde informatie over vrijwilligerswerk in Utrecht: vacatures, verzekering, vergoeding en voorwaarden. Naast het inzetten op diverse op studenten gerichte media, namen we deel aan de Utrechtse Introductie Tijd: de UITweek, waar ruim 5000 nieuwe studenten aan mee deden. Pagina 15

Pagina 17

Interactieve digi-whitepaper, deze clubblad of vakblad is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het naar een digitale publicatie converteren van web folders.

Jaarverslag 2012 Vrijwilligerscentrale Utrecht Lees publicatie 138Home


You need flash player to view this online publication