‘Amsterinternational’ lijkt het afgelopen jaar in beweging te zijn gekomen: er wordt voorzichtig gezocht naar integratie met de Nederlandse creatieve samenleving. Creative capital Tekst: Ginette Lavell Hotspot Mokum ‘Amsterdam is hot’ kopte onlangs het Belgische vakblad Pub. En we weten het inmiddels wel: de grachtengordel zit vol met grote creatieve bureaus die in hun kooien uit de Gouden Eeuw spetterend werk voor klanten van wereldformaat leveren. Iets om trots op te zijn. Al was er tot nu toe weinig integratie tussen de Nederlandse reclamewereld en die van ‘Amsterinternational’. Daar lijkt het afgelopen jaar voorzichtig verandering in te zijn gekomen. De kus van Benneton, waarbij wereldleiders als ontdooide tegenPolen elkaar zoenen, was al meteen spraakmakend. Hij ging de Made in Mokum: Intel ‘Visibly Smart’ (Amsterdam Worldwide), zie ook http://goo.gl/GySKT 22 SPECIAL ADFORMATIE: BLIK OP 2012 Pagina 21

Pagina 23

Heeft u een uitgave, issuu of digi-cursussen? Gebruik Online Touch: presentatie online zetten.

Adformatie Nr. 51/52 Lees publicatie 101Home


You need flash player to view this online publication