merken. Het werkt samen met bureaus als 180, DDB en Sid Lee en heeft onlangs ook de stap over de Noordzee gemaakt. Wie zou de volgende zijn? Film- en digitaal productiebedrijf B-Reel presenteerden zich begin deze maand tijdens een bijeenkomst van Adobe User Group Nederland onder de titel ‘London Calling’. Zou Amsterdam na Londen, Los Angeles, New York en Stockholm een optie zijn voor een nieuwe vestiging? Managing director Lins Karnes sluit het zeker niet uit: ‘Ik ben al vaak in Amsterdam geweest. Hier gebeurt veel - de bureaus, de klanten. Daarbij bevalt me de hele sfeer wel: mensen zijn meer ontspannen. Londen kan heel hectisch zijn. In januari heb ik een aantal afspraken met wat mensen gepland. Dus wie weet.’ Xxxpats aan het woord Lode Schaef fer, ecd van Indie, ziet het als nieuwe voorzitter van de ADCN als een van zijn missies om een brug te slaan tussen Amsterinternational en de Nederlandse creatieve gemeenschap. Daartoe werd in noMade in Mokum: Converse ‘Canvas’ (Perfect Fools), zie ook http://goo.gl/twnac vember de Amsterdam Xxxpat-bijeenkomst georganiseerd. Aan het woord waren onder meer ecd’s Ron Smrczek van Taxi en Eric Quennoy van Wieden+Kennedy en andere creatieve expats. Veelgehoord positief punt was de relaxte werksfeer in de hoofdstad. Maar dat is meteen ook een minpuntje: Chris Baylis van Tribal DDB kon niet geloven dat hier niet in het weekend wordt gewerkt. Lees het verslag van Ron Meijer over de bijeenkomst op Adformatie.nl: http://goo.gl/Ggnas. Trakteer uw relaties op een avondje naar de bioscoop De Pathé Film Voucher is geldig voor een gratis filmvoorstelling op iedere gewenste dag. De Pathé Midweek Voucher is geldig voor een gratis filmvoorstelling van maandag t/m donderdag. Informeer nu ook naar de mogelijkheden voor besloten filmvoorstellingen. Touch Incentive Consumer Promotions: Tel. 010 – 497 1194 www.ticp.nl rl@touchincentive.nl SPECIAL ADFORMATIE: BLIK OP 2012 25 Pagina 24

Pagina 26

Heeft u een uitgave, zmags of online studiegidsen? Gebruik Online Touch: clubblad online bladerbaar uitgeven.

Adformatie Nr. 51/52 Lees publicatie 101Home


You need flash player to view this online publication