tract. Hierin zijn de doelstellingen van NOC*NSF even belangrijk als de doelstellingen van Randstad. Dienstverlening hoort daar bij, maar natuurlijk zijn ook de meer traditionele rechten, zoals het gebruik van de Olympische ringen, daar nog steeds een onderdeel van.’ Wat betreft die dienstverlening: ‘Wij vragen sporters, bonden en de organisatie waar behoefte aan is op het HRvlak en bieden daar ondersteuning in. Bij Randstad gaat een team van acht loopbaanadviseurs iedere dag het land in om daar met alle betrokkenen over te praten. Zij werken vanuit het corporate-communicatieteam omdat we het belangrijk vinden dagelijks de aansluiting te houden tussen activatie van het sponsorship en invulling daarvan op dienstenniveau. Die twee zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Zo begeleiden we honderden sporters per jaar.’ Competenties Daarnaast heeft Randstad sportambassadeurs met wie het bedrijf aparte sponsor- en dienstverleningscontracten heeft gesloten. ‘Denk aan Maartje Paumen, een hockeyinternational die dankzij ons een opleiding aan de Randstad Topsport Acacemie kan combineren met haar sportcarrière. Die ambassadeurs hebben ook voor hun sportcollega’s een functie. Vroeger was het not done om al openlijk ideeën te hebben over het vervolg van je loopbaan. Dat is gelukkig langzamerhand aan het veranderen: topsport is eindig en je mag gerust toekomstdromen hebben. Het is juist verstandig om daar op tijd mee bezig te zijn, want anders loop je een enorme achterstand op. Het is niet nodig om na een sportcarrière in het bekende zwarte gat te vallen met de vraag: wat wil ik verder met mijn leven?’ Al vanaf het begin van de samenwerking draait het bij Randstad om authenticiteit en geloofwaardigheid, zegt Woertman. Het zijn net als duurzaamheid termen die de laatste jaren nogal in zwang zijn geraakt. ‘Bij ons vertaalt zich dat door in het beleid. Randstad kijkt naar de duurzame inzetbaarheid van mensen. Bij de eerste baan is het cv heel belangrijk. Vroeger liet men zelfs diploma’s meesturen. Ons gaat het nu veel meer om competenties. Kijk naar Erben bij Randstad. Hij kan misschien niet bogen op jarenlange werkervaring, maar hij beschikt over de juiste mentaliteit en competenties. De behoefte van bedrijven is verschoven van cv-waarde naar het vinden van de juiste persoon en het juiste karakter.’ Nieuwe propositie We schakelen door naar 2012. Wat gaat Randstad precies doen tijdens de Olympische Spelen? ‘Onder het campagnethema “Werken aan sportieve ambities” is Randstad als partner in sport betrokken bij het Nederlands Olympisch Team in Londen en geven we uiting aan onze inzet voor de sport. Ook bemensen wij het Holland Heineken huis. Er loopt straks driehonderd man personeel van ons rond. Die mensen zijn we momenteel aan het werven. In september dit jaar zijn we gestart met ons communicatieprogramma voor de Olympische Spelen. Tijdens een interne kick-off lieten we onze 2600 medewerkers op Sportcentrum Papendal kennismaken met vijftien jaar Randstad en sporthistorie. Verder gaan we klanten, maar ook onze 60.000 flexwerkers en eigen medewerkers de mogelijkheid bieden de Spelen in Londen bij te wonen. Daar worden nu acties op ontwikkeld. Vanaf het voorjaar gaat de campagne rond de Spelen van start via tv, radio, print, online en pr. De focus ligt natuurlijk op de Olympische Spelen zelf. En op de Paralympische Spelen - die vinden minstens zo belangrijk.’ Eind 2012 houdt het huidige contract met NOC*NSF op. Momenteel houdt Randstad gesprekken over verlenging van de samenwerking. ‘De intentie is zeker om door te gaan. De basis voor verlenging is meer dan ooit onze dienstverlening en de waarde die deze heeft voor de ontwikkeling van de sport in Nederland. Bij NOC*NSF is die herkenning er. Het is nu zaak om dat samen om te zetten in een nieuwe propositie.’ SPECIAL ADFORMATIE: BLIK OP 2012 33 Pagina 32
Pagina 34Scoor meer met een webwinkel in uw tijdschriften. Velen gingen u voor en publiceerden presentaties online.
Adformatie Nr. 51/52 Lees publicatie 101Home