Op elkaar... Tekst: Erwin Wijman Klitten Op 1 januari 2011 gingen Bananas, Demonstrate en NRG3 in Amsterdam op in Square Melon. Engelse fruitnamen zijn het laaghangend fruit voor creatieven die een naam voor zichzelf moeten bedenken. Er is zelfs een bureau met de naam Lowhangingfruit in Rockanje. En sneller dan fruit rot, worden fruitnamen afgedankt en ingewisseld voor nieuwe. BlackOrange, Greenberry, Strawberries, Blueberry Frog, Green Orange, Red Banana, Redbanana, Lateral & Curved Yellow Fruit, Green Lemon, Yellow Lemon Tree. Elk marketingcommunicatiebureau denkt een onderscheidende naam te kiezen. Kingsday en They, Woedend en Achtung!, Selmore en Noise, Being there, Colonel parker, Bloody Minded, Mixed Flavours, No Tomato, Redpepper, Busted, Skipintro, Holy Cow!, Only, Jungle Minds, Boondoggle en Rich & Famous. Los Banditos, Tsjee, Havana Orange, Media Republic en Grupo LaComunidad. De we-zijn-zo-ludiek!- en daardoor amorfe namenblubber is grenzeloos. Als je naar kersverse namen als Kids Love Jetlag en Furious Monkeys kijkt zijn Razorfi sh, David & Goliath en StrawberryFrog al haast mainstream, stelt Adweek, dat veertig maffe bureaunamen op een rijtje zette. Zie de soep op deze pagina. Reageerders kwamen nog met: Tom, Dick & Harry, Big LOGO, War Room, Good Day Monsters, Mr Youth, Supercool Creative, Omnivoro, Wasabi Rabbit, Grok, Kennedy+Castro, A Hundred Monkeys. En Square Tomato, waarmee we weer rond zijn. 50 SPECIAL ADFORMATIE: BLIK OP 2012 Pagina 49

Pagina 51

Scoor meer met een webwinkel in uw brochures. Velen gingen u voor en publiceerden drukwerk online.

Adformatie Nr. 51/52 Lees publicatie 101Home


You need flash player to view this online publication