Uit formeel jaarverslag 2011 Tenminste eenmaal per jaar voeren cliënt en zijn persoonlijk begeleider een gesprek over onze dienstverlening. In 2011 zijn zes gespreksonderwerpen, die tijdens de cliëntervaringsgesprekken naar voren kwamen, nader bekeken. Opmerkingen over eten, nieuwe dingen leren, ervaren veiligheid, nakomen van afspraken, deskundigheid van medewerkers en de open vraag: wat kan beter, zijn gebundeld. Eten Gesprekonderwerp Eten Aantal gesprekken gevoerd 1285 Aantal beantwoord 1031 Positief (%) 66 Neutraal (%) 27 Niet positief (%) 7 Hoewel het natuurlijk altijd beter kan, is circa tweederde van de cliënten positief over het eten. Men vindt ook de keuzemogelijkheid om gezamenlijk of alleen te eten prettig. Over het eten zegt de grootste groep dat er voldoende variatie is, men de keuze heeft en het eten vers is bereid. Natuurlijk is er altijd wel iets niet lekker (spruitjes, zuurkool, bietjes), maar voldoende alternatieven garanderen dat men dan iets anders kan kiezen. De meest genoemde favoriete maaltijden zijn: pannenkoeken, friet, stamppot, nasi en bami. Het mooiste compliment is: “Het smaakt hier beter dan thuis.” Negatieve reacties horen we een enkele keer; daarbij wordt vooral afwisseling gemist, zijn de combinaties niet goed, is de smaak te flauw of zijn de groenten te lang of te kort gekookt. Tevens zijn kleine porties voor de ‘grote’ eters een probleem. 16 Uit formeel jaarverslag 2011 Cliëntervaringsgesprekken Pagina 15
Pagina 17Interactieve web nieuwsbrief, deze folder of publicatie is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het digitaal bladerbaar publiceren van digi-vaktijdschriften.
Siza - Siza in beeld Lees publicatie 118Home