Cliëntmedezeggenschap bezemkast anders inrichten... Dan krijgen we meer ruimte! Als we deze Onderwerpen waarover (verzwaard) advies is gegeven door CCR (centrale cliëntenraad): • Regeling kosten dienst verlening cliënten praten op de plek waar het speelt Cliëntmedezeggenschap: Siza kent cliëntenraden per locatie (ook huiskamer-/ werkoverleggen), zorgeenheid en centraal niveau. Siza voldoet met de cliëntenraden aan de Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstelling. Siza wil cliënten in een vroeg stadium betrekken bij ontwikkelingen en niet wachten tot het formele stadium van (verzwaard) adviesaanvragen is bereikt. Er is een Steunpunt cliëntenmedezeggenschap waar cliënten terecht kunnen voor algemene vragen, advies of coaching, positieve of negatieve opmerkingen en het lenen van ondersteunende materialen. In 2011 kreeg het Steunpunt 172 vragen. Siza heeft een commissie van vertrouwenslieden (CvV). De commissie handelt op basis van een in 2005 door de centrale cliëntenraad en de raad van bestuur overeengekomen reglement. In 2011 is overleg geweest over mogelijke aanpassing van het reglement, dat in 2012 wordt afgerond. • Wijziging overeenkomst zorg en dienstverlening en algemene voorwaarden • Aanpassing beleid Middelen & Maatregelen • Begroting 2011 • Bijstelling beleid omgangs vormen • Aanpassing beleid Hepatitis B cliënten • Voorgenomen sluiting logeervoorziening De Bolster • Exitbeleid cliënten • Regeling zorgbudget vakantie cliënt Uit formeel jaarverslag 2011 u Zie www.siza.nl/clientenraad 15 Pagina 14

Pagina 16

Voor uitgaves, online lesboeken en catalogi zie het Online Touch CMS systeem. Met de mogelijkheid voor een e-commerce shop in uw folders.

Siza - Siza in beeld Lees publicatie 118Home


You need flash player to view this online publication