Uit formeel jaarverslag 2011 Deskundigheid medewerkers Gesprekonderwerp Deskundigheid medewerkers Aantal gesprekken gevoerd 3281 Aantal beantwoord 2605 Positief (%) 85 Neutraal (%) 14 Niet positief (%) 1 De deskundigheid van de medewerkers wordt door de grootste groep cliënten positief beoordeeld. Er wordt in belangrijk mate beoordeeld op basis van de sociale vaardigheid. De tijd die men neemt, begrip, inlevingsvermogen, maar ook gezelligheid en de leuke sfeer dragen meer aan het positieve oordeel bij, dan de concrete materiedeskundigheid of kennis van de beperking of aandoening. “Ik heb er echt iets aan en zij zet zich voor mij in en weet de juiste wegen te bewandelen.” Cliënten hebben veel begrip voor de verschillen tussen medewerkers. Sommigen zeggen dat zij gehoord hebben over training of bijscholing aan medewerkers; dit geeft hen het idee dat er blijvend aandacht is voor deskundigheid. Als de mede - werkers dan van de organisatie ook de tijd en ondersteuning krijgen om hun deskundigheid te laten blijken, is iedereen positief. “Ze helpen me en beuren me op.” “Het varieert. Ze vatten afspraken soms verschillend op, maar ze doen wel hun best.” 32 Uit formeel jaarverslag 2011 Cliëntervaringsgesprekken Pagina 31

Pagina 33

Heeft u een onderwijscatalogus, ipaper of internet reclamefolders? Gebruik Online Touch: PDF bladerbaar maken.

Siza - Siza in beeld Lees publicatie 118Home


You need flash player to view this online publication