Behoorlijk bestuur Het bestuur is het systeem waarmee een organisatie besluiten neemt en uitvoert. Het bestuur moet op zichzelf goed zijn, en bovendien zodanig zijn ingericht dat de kracht van de organisatie groeit, om sociaal verantwoordelijk gedrag in de overige kernonderwerpen te implementeren. Goed bestuur is gebaseerd op aansprakelijkheid, transparantie, ethisch gedrag, respect voor stakeholdersbelangen en voldoen aan wet- en regelgeving. De besluitvormingsprocessen, systemen en structuren moeten de praktische toepassing van de overige kernonderwerpen stimuleren. Visie CSU heeft een duidelijke filosofie. Door het geven van persoonlijke aandacht moeten klanten optimaal bediend worden. CSU is een mensenbedrijf dat zich onderscheidt door een motiverende bedrijfscultuur die vertaald wordt naar klantvoordeel. CSU combineert een kwalitatief hoogstaande dienstverlening en persoonlijke aandacht voor medewerker en klant met een scherpe prijsstelling. Een goede prijs-kwaliteitverhouding, een open en eerlijke communicatie en integer relatiemanagement moeten uiteindelijk leiden tot een maximaal klantenbehoud. Voorwaarde om dat te bereiken is goede zorg voor ons personeel. Dienstverlening is mensenwerk en cultuur en motivatie van medewerkers zijn volgens CSU de sleutels voor een gezonde bedrijfsvoering. Het mensenbeleid van CSU is daarom gericht op het vinden en motiveren van gezonde en tevreden medewerkers. In combinatie met de gekozen structuur wil CSU een managementstijl realiseren die gericht is op zelfstandigheid van (indirecte) drive op elke werkplek. Voor CSU is niet alleen de kwantiteit van de activiteiten van belang maar ook de kwaliteit. CSU kiest voor een volwassen dialoog met personeel, opdrachtgevers, leveranciers en overige stakeholders. Wij vormen een aantrekkelijke werkgever en partner, die zich betrokken voelt bij haar omgeving. CSU stelt haar doelstellingen vast in overleg met haar stakeholders en ziet solide financiële resultaten als resultante maar tegelijkertijd ook als basis voor het continu bieden van duurzame en innovatieve schoonmaakoplossingen. CSU maakt daarom verantwoorde keuzes in normstellingen en tarieven. Voldoende rendement is een basiseis voor de medewerkers, gecombineerd met een permanente verbeterings- continuïteit van een onderneming en dus iets waar alle belanghebbenden bij gebaat zijn. Maar evenwichtige aandacht voor de prestaties op andere gebieden is zeker voor een mensenbedrijf als CSU cruciaal om een goed rendement te genereren en gedurende lange tijd vast te houden. Met winst kan worden geïnvesteerd en geïnnoveerd om dit proces voortdurend naar een hoger niveau te tillen. CSU Verbetermodel Verbeterde organisatie Tevreden medewerkers Ruimte om te investeren Verbetermodel Hoger resultaat Goed product Behoud, dus hogere groei Tevreden klanten Missie • CSU wil een bedrijf zijn waar klanten graag klant worden en graag klant blijven. • CSU wil een bedrijf zijn waar mensen graag komen werken en Verbeterde organisatie graag blijven werken. Vanuit een verantwoord rendement en een continuïteitsstreven s e re helpt CSU zo doelstellingen van klanten te verwezenlijken. ev ew T m ed Ru te imt in e ve om ste re n de n ker r Organisatieprofiel CSU is vanuit 30 vestigingen landelijk actief met de specialismen Verbetermodel schoonmaak en hulp bij het huishouden. De onderneming heeft Goed CSU biedt werk aan ruim 10.000 mensen en behoort tot de top 3 van schoonmaakbedrijven in Nederland. CSU wil met haar activien re d Tev nten Kla r Hoge at a result d ct hoofdvestigingen in Uden, Amsterdam, Eindhoven enuRotterdam. pro teiten op nationaal niveau klanten bedienen met een hoog kwaliteitsniveau. De core-business van schoonmaakbedrijven ligt in onze visie bij de organisatie en logistiek van eenvoudige arbeid en niet in het aansturen van allerlei branchevreemde activiteiten. Beh hog oud, e re d u s g ro ei Pagina 7
Pagina 9Interactieve online relatiemagazine, deze reclamefolder of clubblad is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het online zetten van digi-onderwijsmagazines.
MVO jaarverslag Lees publicatie 121Home