Gemiddelde besteding per bezoeker* in euro's entree Horeca Beauty verhuur spullen verkoop producten Totale besteding per bezoeker * we gaan uit van een gemiddelde. Niet elke bezoeker besteedt geld aan elke categorie bron: rabobank 15-20 20-25 10-15 1-4 0-3 45-65 Tabel 1 Brutowinstmarge omzetcategoriëen % van omzetcategorie Wellness* Horeca verkoop producten * Tot de categorie wellness behoren onder meer entree, beauty en verhuur bron: rabobank 90-95 65-70 38-42 Tabel 2 exploitatierekening grotere wellnesscentra % van omzet Brutowinst personeelskosten Overige kosten GOp bron: rabobank 81-86 35-42 20-24 20-25 Tabel 3 kritieke succesfactoren Wat zou je als bedrijf moeten bieden om klanten te binden? • Wat is je onderscheidend vermogen? • Goede prijs-kwaliteitverhouding; • een onderscheidend product bieden; • ambiance en sfeer; • Goede service en gastvrijheid; • aandacht voor de markt en de klant; • Goed onderhouden faciliteiten; • Continu investeren in een optimale beleving van de klant. nritmagazine 33 Pagina 32

Pagina 34

Interactieve internet studiegids, deze spaarprogramma of krant is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het online plaatsen van digi-whitepapers.

NRIT Magazine Lees publicatie 141Home


You need flash player to view this online publication