Gemiddelde besteding per bezoeker* in euro's entree Horeca Beauty verhuur spullen verkoop producten Totale besteding per bezoeker * we gaan uit van een gemiddelde. Niet elke bezoeker besteedt geld aan elke categorie bron: rabobank 15-20 20-25 10-15 1-4 0-3 45-65 Tabel 1 Brutowinstmarge omzetcategoriëen % van omzetcategorie Wellness* Horeca verkoop producten * Tot de categorie wellness behoren onder meer entree, beauty en verhuur bron: rabobank 90-95 65-70 38-42 Tabel 2 exploitatierekening grotere wellnesscentra % van omzet Brutowinst personeelskosten Overige kosten GOp bron: rabobank 81-86 35-42 20-24 20-25 Tabel 3 kritieke succesfactoren Wat zou je als bedrijf moeten bieden om klanten te binden? • Wat is je onderscheidend vermogen? • Goede prijs-kwaliteitverhouding; • een onderscheidend product bieden; • ambiance en sfeer; • Goede service en gastvrijheid; • aandacht voor de markt en de klant; • Goed onderhouden faciliteiten; • Continu investeren in een optimale beleving van de klant. nritmagazine 33 Pagina 32
Pagina 34Heeft u een clubblad, publitas of online edities? Gebruik Online Touch: presentatie van pdf naar online converteren.
NRIT Magazine Lees publicatie 141Home