Twitter als onlineconferentieplatform voor toerisme interview met anne Hornyak over de tourismchat Tekst: Remco Timmermans, Future Matters in januari 2010 begon een groepje mensen in de verenigde Staten een tweewekelijkse onlinebijeenkomst op Twitter, onder de hashtag 0xtourismchat. Deze tweetchat richt zich op mensen die zich bezighouden met social media voor lokale verkeersbureaus en vvv’s. Deze vaak kleine organisaties kampen regelmatig met technische vragen over het gebruik van verschillende social media en kunnen elkaar op de onlinebijeenkomst vrijblijvend en eenvoudig vragen stellen en tips geven. Het concept van een regelmatige tweetchat slaat goed aan. Het aantal deelnemers groeide van enkele tientallen in het begin tot soms wel 100 personen per keer. Deze week was anne Hornyak, een van de twee oprichtsters van tourismchat en social mediaspecialist uit indiana, vS, in Nederland. Ze reisde samen met katherine Hoppe, de manager van het Coos Bay toeristenbureau uit Oregon, vS. katherine is ook een tourismchatdeelneemster van het eerste uur. in dit interview maakt u kennis met de tourismchat. 48 nritmagazine Pagina 47

Pagina 49

Scoor meer met een online winkel in uw vaktijdschriften. Velen gingen u voor en publiceerden catalogi online.

NRIT Magazine Lees publicatie 141Home


You need flash player to view this online publication