13 COACHING EN COMMUNICATIE Ambassadeur Week van Zorg en Welzijn ONDERSTE UIT DE KAN HALEN Heeft jouw organisatie in maart ook meegedaan aan de Week van Zorg en Welzijn? Hebben jullie de deuren geopend voor het grote publiek? Maarten van der Weijden, in 2008 winnaar van Olympisch goud, vertelt waarom hij ambassadeur is van de populaire week. “Ik heb pech, maar gelukkig is er hier een team van zorgverleners dat mijn pech kan ombuigen naar het goede leven.” Dat dacht Maarten van der Weijden toen hij ongeveer vijftien jaar geleden voor leukemie werd behandeld in het VU medisch centrum. Uiteindelijk genas hij, kon hij verder met zijn topsportcarrière als zwemmer in het open water en won Maarten zelfs Olympisch Goud in 2008. Warm hart Zijn ervaringen met de gezondheidszorg waren voor Maarten een belangrijke reden om ambassadeur van de Week van Zorg en Welzijn te zijn. Hij 1.2 miljoen medewerkers en 450.000 vrijwilligers actief vertelt: “Ons zorgstelsel is een van de beste ter wereld. Daar mogen we met recht trots op zijn. Zelf ben ik heel dankbaar voor de zorg die ik destijds heb gekregen. Ik heb de kennis en kunde van de zorgprofessionals aan den lijve mogen ondervinden. Gedreven en passievolle mensen die het onderste uit de kan halen om jou te helpen. Daarom draag ik de sector zorg en welzijn een warm hart toe en wilde ik mij In de schijnwerpers Voor het vijfde jaar op rij voerde de sector Zorg en Welzijn campagne onder het motto ‘Maak kennis met kunde’. Van 13 tot en met 18 maart was het doel de veelzijdigheid van zorg en welzijn te tonen, de nieuwe ontwikkelingen te laten zien en vooral de mensen die er graag inzetten voor de Week van Zorg en Welzijn. Ik wilde het belang van die goede zorg en dienstverlening voor de maatschappij benadrukken.” Hij vervolgt: “Ik hoopte er onder meer aan bij te dragen dat zorgprofessionals en het grote publiek elkaar ontmoetten tijdens deze Week. Zo kon iedereen een beter beeld krijgen van de vele mogelijkheden die de sector te bieden heeft en kennis die we in huis hebben.” Maarten van der Weijden: ‘Gedreven en passievolle mensen’ werken in de schijnwerpers te zetten. Belangstellenden, buurtbewoners, (aankomende) studenten, vrijwilligers, cliënten en mantelzorgers kwamen kijken naar het werk van de 1.2 miljoen medewerkers en 450.000 vrijwilligers die zich dagelijks met passie en professionaliteit inzetten voor hun cliënten en patiënten. SAMENWERKINGSVERBAND REGIOPLUS Werken in de zorg is geweldig mooi. Als enthousiaste ergo- of veiligheidscoach weet jij er alles van. In de Week van Zorg en Welzijn hebben weer veel jongeren kunnen zien dat de keuze voor een baan en/of opleiding in deze sector een goede is. De Week van Zorg en Welzijn is een initiatief van de Stichting RegioPlus: het landelijk dekkend samenwerkingsverband van veertien regionale werkgeversorganisaties. Zij richten zich onder meer op de arbeidsmarkt van zorg en welzijn. Het doel van de campagne: bevordering van een inspirerend, veelzijdig en realistisch imago van zorg en welzijn. FOTO: Karin Buitenhuis en Sjannie van de Pas Pagina 12
Pagina 14Heeft u een onderwijsmagazine, page flip of web reclamefolders? Gebruik Online Touch: handleiding van pdf naar digitaal converteren.
Gezond & Zeker 2017 nr. 1 Lees publicatie 171Home