Voorwoord Over citymarketing is veel gezegd en geschreven. De wereld verandert in een onstuitbaar tempo. De kaarten worden opnieuw geschud en verdeeld. Om als stad goed uit de verf te komen, moet je krachten en kwaliteiten etaleren die je onderscheiden van de rest. Eindhoven heeft gezamenlijk een sterke infrastructuur ontwikkeld op het gebied van kennisontwikkeling, high tech industrie en design op wereldniveau, gekoppeld aan top culturele instellingen en voorzieningen. De openbare ruimte komt steeds beter tot zijn recht en wordt ondersteund door een kwalitatief shopping, uitgaans en horeca aanbod. De titel Beste Binnenstad dragen we met trots. De mentaliteit en gezonde ‘omdat het kan’ instelling in de stad biedt alle ruimte voor verdere ontwikkeling en creatieve ruimte. Mede door de optimale DNA samenstelling van mentaliteit, ambitie, innovatieve kracht, samenwerking en productie is Eindhoven en de omliggende regio het industriële en innovatieve hart van Nederland geworden. Om het merk Eindhoven (inter)nationaal te profileren en het stedelijk merk te managen is Eindhoven365 opgericht. Inmiddels zit het eerste jaar erop en is hard gewerkt aan een door de partners van de stad gedragen citymarketing strategie en een nieuwe positionering en identiteit voor Eindhoven. We hebben het afgelopen jaar een sterke basis gelegd voor de toekomst, die we de komende jaren vol vertrouwen verder uit gaan bouwen. Pe ter K en tie Direc teur Bes t uurder 7 ehv365 20 12 Pagina 4

Pagina 6

Interactieve internet tijdschrift, deze uitgave of sportblad is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het digitaal bladerbaar publiceren van digi-vaktijdschriften.

Eindhoven365 Jaaroverzicht 2012 Lees publicatie 269Home


You need flash player to view this online publication