Projects & events Bij de vaststelling van de citymarketingstrategie is een duidelijke keuze gemaakt waar het nieuwe merkbeleid van de stad op wordt gericht. Voorvloeiend hieruit worden projecten en evenementen ingedeeld in categorie on brand of off brand. Eindhoven365 beoordeelt alle plannen en besluit over toekenning of afwijzing van de gevraagde bijdrage voor on brand evenementen. Voor off brand activiteiten wordt een advies aan de gemeente gegeven. Daarnaast worden, samen met partners, diverse evenementen geïnitieerd en georganiseerd. “Als opvolging van Eindhoven Winterstad is Fijne Feestdagen Festival ontwikkeld. Eindhoven365 legt als initiërende partij een basis met een concept en enkele activiteiten waarin de kwaliteiten van de stad centraal staan. De rest is open voor invulling vanuit de stad.” Mariol a van der Wal Subsidieverlening In november 2012 is door de gemeenteraad een unaniem raadsbesluit genomen om de organisatorische inbedding van Eindhoven365 definitief vast te stellen en de organisatie aan te wijzen als dienst algemeen economisch belang. Dit laatste is noodzakelijk om subsidie voor de activiteiten te verlenen. Verder heeft de gemeente in 2012 het evenementenbeleid “Gastvrij en Veilig” vastgesteld. In samenhang daarmee heeft zij ook het besluit genomen tot aanpassing van de kaders en spelregels ten aanzien van de financiële ondersteuning van evenementen. 100 ehv365 20 12 Pagina 97
Pagina 99Scoor meer met een webwinkel in uw magazines. Velen gingen u voor en publiceerden nieuwsbrieven online.
Eindhoven365 Jaaroverzicht 2012 Lees publicatie 269Home