Wie kiest, wordt gekozen Marketing begint met profileren en positioneren. Het zoeken naar het onderscheidende aspect en dat in beeld brengen bij de relevante doelgroepen. Het creëren van een eigen geluid. Karakter in plaats van Karaoke. Het onderzoeksrapport waar de citymarketingstrategie van Eindhoven op gebaseerd is, heet daarom ‘wie kiest, wordt gekozen’. Omdat het kan Tijdens het merkonderzoek, de eerste fase van het designproces, kwam de uitgesproken mentaliteit van de stad en zijn bewoners al snel naar boven als onderscheidende factor. Vanuit het gedachtegoed van Simon Sinek is de ‘why’ bepaald. Het waarom van Eindhoven is de wereld inspireren door te laten zien dat alles mogelijk is. Doorvertaald: omdat het kan. Passend in deze tijd Eindhoven is bij uitstek een pionierstad, stad van de toekomst. Positief ingesteld met de attitude: ‘hier worden gezamenlijk de problemen aangepakt en opgelost’. Een kleinschalige stad met een internationaal karakter. Eindhoven is het centrum en de motor van een unieke, creatieve innovatieregio. Een stadregio die een leidende positie in de top-10 van de wereld nastreeft. En die de titel slimste stad van de wereld heeft toebedeeld gekregen. Gecombineerd met de wereldwijd nummer tweepositie achter Helsinki op de ranglijst als ’s werelds design hoofdstad een uitstekende score. Knap en creatief in één. Deze stad verdient een helder, krachtig en eenduidig profiel en bijbehorende visuele identiteit. Passend dus bij het DNA van Eindhoven. 14 EHV365 2013 Pagina 11

Pagina 13

Scoor meer met een online shop in uw PDF's. Velen gingen u voor en publiceerden mailings online.

EHV Jaaroverzicht 2013 Lees publicatie 305Home


You need flash player to view this online publication