Een heldere citymarketingstrategie Het gemeenschappelijke doel is om in 2020 een vaste plek te bemachtigen in de top 10 van meest innovatieve regio’s van de wereld en de top 3 van Europa. Dat zijn ambities en die stellen eisen. Met name in het aantrekken én behouden van top arbeidskrachten en ondernemers. De inspanningen op het gebied van citymarketing moeten bijdragen aan het realiseren van deze stevige ambitie. Dat betekent het maken van scherpe keuzes in doelgroepen, positionering en activiteiten. Positionering Eindhoven is sterk in ontwikkeling. Van oudsher een stad met een rijke industrie. Tegenwoordig een grensverleggende en inventieve regio, waar technologie, design en kennis (kortweg TDK) doelbewust worden ingezet. Deze drie elementen zijn de kracht van Eindhoven en werken (in)direct als een magneet die talenten, studenten, startups, ondernemers en internationals naar Eindhoven trekt. Daarom vormt de strategie, organisatie en communicatie van Eindhoven365 zich rond die drie merkpijlers. Van citymarketing naar citymaking Om de merkpijlers prominent aanwezig te laten zijn in een herkenbaar, consequent straatbeeld, is Eindhoven365 actief betrokken bij alle stadia van economische ontwikkeling van stad en regio. Citymarketing maakt plaats voor citymaking: het zorgen voor een aantrekkelijk woon-, werk- en leefmilieu dat aansluit bij de drie pijlers. We maken daarbij onderscheid in off brand en on brand (excellence): • Off brand sluit niet aan bij de drie merkpijlers maar is wel van belang voor de totaalbeleving van de stad. Het sterkt het woon-, leef en verblijfsklimaat van Eindhoven. Ook zitten hier talenten tussen die potentie hebben om on brand te worden. • On brand voegt waarde toe aan het merk Eindhoven en is daardoor van groot belang voor het communiceren van de kernkwaliteiten van de stad. 15 EHV365 2013 Pagina 12

Pagina 14

Interactieve e-whitepaper, deze presentatie of clubblad is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het van pdf naar online converteren van erelatiemagazines.

EHV Jaaroverzicht 2013 Lees publicatie 305Home


You need flash player to view this online publication