Eén merk voor stad en gemeente Bijna alle steden ter wereld hanteren twee of meer beeldmerken. Bijvoorbeeld gericht op bewoners en op niet-bewoners. Of op functionaliteit en op citybranding. Eindhoven is een stad met focus. Bovendien is het onderhouden van twee merken complex en kostbaar. Daarom kiest Eindhoven voor één stad, één identiteit, één mentaliteit, één toekomst. Optimalisatie en efficiency De argumenten vanuit de gemeente Eindhoven zijn helder. De oude huisstijl met de diamant miste de dynamiek van de stad en straalde niet de ambities uit waar Eindhoven voor staat. Daarnaast is de overheid niet meer bepalend, maar behoort tot een van de partijen die ‘de stad maken’. Door zich te committeren aan het beeldmerk van de stad, laat gemeente Eindhoven dat visueel en symbolisch zien. Ook praktische elementen spelen een rol. De invoering van één merksysteem creëert een ideaal moment om diversiteit en complexiteit van systemen en applicaties tegen het licht te houden en op te schonen bij de gemeente. Ook biedt het een uitgelezen kans om tal van project- en submerken van de gemeente te screenen en te verminderen. Het is een optimalisatieslag en efficiency verbetering die op termijn een terugverdien effect oplevert. In afstemming met de gemeentelijke opdrachtgevers en de afdeling communicatie van de gemeente Eindhoven, is Eindhoven365 een proces gestart om een dynamisch merk te ontwikkelen. Voor zowel de citymarketing als de gemeentelijke huisstijl. Eén merk voor de acquisitie en het waarmaken van de beloftes. Voor bezoeker en bewoner, regionaal, nationaal en internationaal. 16 EHV365 2013 Pagina 13
Pagina 15Voor catalogi, online studiegidsen en folders zie het Online Touch content management system systeem. Met de mogelijkheid voor een online winkel in uw folders.
EHV Jaaroverzicht 2013 Lees publicatie 305Home