reisvoorwaarden en zijn uitsluitend bedoeld om de positie van de consument verder te versterken. ANVR BEPALINGEN • Dit reisprogramma is in december 2011 in druk gegeven. Club Med behoudt zich het recht voor om het aanbod als vervat in het reisprogramma en de daarin gepubliceerde prijzen te herroepen voorafgaande aan de totstandkoming van een reisovereenkomst. • Het boekingskantoor zal voorafgaand of bij de boeking de benodigde algemene informatie verstrekken over de vereiste reisdocumenten. U moet er echter zelf voor zorgen, bij vertrek en tijdens de reis, in het bezit te zijn van alle benodigde documenten (zie de ANVR Reisvoorwaarden, artikel 9). Daartoe zult u tijdig moeten nagaan of de eerder verkregen informatie nog correct is. Uw reisagent kan u daarbij behulpzaam zijn. • Het boekingskantoor zal u gaarne informatie verstrekken over de mogelijkheid om een reisen/ of annuleringsverzekering af te sluiten. • Indien u op de bestemming een fout of een onvolkomenheid constateert, dan wordt van u verwacht dat u daarvan meteen melding doet bij de verantwoordelijke verstrekker van de dienst (bijvoorbeeld de receptie verantwoordelijke). Dat kan vaak ongemak en klachten voorkomen. • Houd rekening met de mogelijkheid van bouwactiviteiten op de bestemming, van een beperkte openstelling van winkels en uitgaansmogelijkheden en beperkter aanbod van faciliteiten en verbindingen in voor- en naseizoen. • In artikel 5, lid 2 van de ANVR-Reisvoorwaarden is sprake van een vrijblijvend aanbod dat door de reisorganisator kan worden herroepen binnen 8 kantooruren. Dat zal bijvoorbeeld kunnen gebeuren indien de reis is volgeboekt of vanwege een correctie in de reissomberekening. • Degene die een reis boekt voor (ook) andere deelnemers is hoofdelijk aansprakelijk voor alle anderen die hij aanmeldt. De volledige ANVR Reisvoorwaarden vindt u op pagina 142-144 van het Reismagazine en op www. anvr.travel. DUURZAAM TOERISME Duurzaam toerisme is niets anders dan reizen en rekening houden met milieu, mensen, natuur en cultuur zodat reizen in de toekomst ook nog goed mogelijk is. De reisbranche voelt zich hierbij betrokken. ANVR reisorganisaties zijn in ANVR verband verplicht om een milieuprogramma met praktische maatregelen op te stellen en toe te passen. In dit programma beschrijven reisorganisaties hoe zij nu en in de toekomst de zorg voor het milieu toepassen in de bedrijfsvoering en in de aan u aangeboden reizen. Ook is een daartoe opgeleide milieucoördinator actief. Wij voldoen aan de gestelde verplichtingen conform de eisen van de Stichting Milieuzorg ANVR Reisorganisatoren. Duurzaam toerisme is niet alleen iets voor reisondernemingen. U bent als vakantieganger daarbij ook een onmisbare schakel. U kunt hierover meer lezen in de ANVR brochure en op www.anvr.travel of ga voor tips en informatie naar www.ikhebzininvakantie.nl. ECPAT Wij steunen actief ECPAT- NL in de bestrijding van kinderprostitutie in vakantielanden. Wij vragen u met ons alert te zijn op misbruik van kinderen. Bij ECPAT-NL kan een informatieve brochure worden besteld met nadere informatie. Website: www. ecpat.nl. brochure verstrekken. De brochure bevat tevens de ANVR Boekings voorwaarden en andere belangrijke informatie. Website: www.anvr.travel. STICHTING GARANTIEFONDS REISGELDEN Club Med is aangesloten bij de SGR. Alle in dit programma gepubliceerde reizen, met uitzondering van vluchten per lijndienst die geen onderdeel uitmaken van een pakketreis, vallen daarom onder de garantie van de SGR. De SGR garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is zijn vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen, als de wederpartij door fi nancieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorggedragen voor de terugreis. Website: www.sgr.nl. Zonder zorgen op reis CALAMITEITENFONDS Club Med is aangesloten bij de Stichting Calamiteiten fonds Reizen. Binnen de grenzen van de garantieregeling van het Calamiteitenfonds vallen de in dit Reismagazine gepubliceerde reizen onder de garantie van het Calamiteitenfonds. Deze garantie houdt in dat u als consument die deelneemt aan een door ons georganiseerde reis: - (een deel van) uw reissom terugkrijgt indien wij de reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig kunnen uitvoeren - de noodzakelijke meerkosten vergoed krijgt indien wij als gevolg van een calamiteit de reis moeten aanpassen of indien wij u vervroegd moeten repatriëren. Onder calamiteit wordt verstaan een door molest of natuurramp veroorzaakte abnormale gebeurtenis. Website: www.calamiteitenfonds.nl. U besteedt veel aandacht aan het plannen en boeken van een vakantie of reis bij Club Med. Daar kijkt u echt naar uit en u wilt natuurlijk dat alles soepel verloopt. Daarom sluit u bij de boeking ook gelijk een Europ Assistance reis- en annuleringsverzekering af, die speciaal voor Club Med klanten extra aantrekkelijk geprijsd is. Gewoon voor de zekerheid, voor als er onverhoopt iets misgaat zoals bijvoorbeeld gezondheidsproblemen bij uzelf, een medereiziger of familielid. Of een plotselinge wijziging in arbeidsomstandigheden of woonsituatie, een niet gepland herexamen, zwangerschap of andere gebeurtenissen waardoor u niet op de afgesproken datum kunt vertrekken. U gaat er niet van uit, maar er bestaat altijd een mogelijkheid dat uw reis niet door kan gaan of dat u de vakantie tussentijds moet afbreken. Wanneer die situatie zich voordoet, is dat al vervelend genoeg. Het is dan een geruststellend idee dat de kosten en hulpverlening die verband houden met de reis onder voorwaarden worden vergoed door Europ Assistance. Wat biedt Europ Assistance onder andere? • Vergoeding van annuleringskosten voor aanvang van de reis. GEZONDHEID Voor een aantal bestemmingen in dit Reismagazine bestaat een verhoogd risico een (sub)tropische ziekte op te lopen. Hiervoor bestaan beschermende maatregelen. Op pagina 136-137 vindt u een overzicht van de bestemmingen met, indien van toepassing, het hierboven vermelde logo. Voor de meest actuele informatie over de geadviseerde of vereiste inentingen en vaccinaties verwijzen wij u naar uw huisarts, GG&GD/GGD of Travel Clinic. Indien van toepassing, bent u er zelf voor verantwoordelijk dat u in het bezit bent van bewijzen van inentingen en vaccinaties. PERSOONSGEGEVENS - GEHEIMHOUDING Het lidmaatschapsnummer dat een G.M® . De G.M® krijgt toegewezen bij aanvang van het lidmaatschap (eerste boeking) is strikt persoonlijk. Dit nummer geeft toegang tot de lidmaatschaps- en persoonsgegevens van de G.M® moet dit lidmaatschapsnummer, de eventuele persoonlijke toegangscode (of het bijbehorende paswoord) en alle correspondentie met deze gegevens en het dossiernummer geheim houden, aangezien de G.M® aansprakelijk is voor het gebruik ervan en de eventuele gevolgen indien hij deze gegevens aan derden heeft doorgegeven, maar ook in geval van verlies of diefstal van de documenten waarop deze staan vermeld. Volgens de Franse wet nummer 78-17 van 6 januari 1978 inzake automatische persoonsregistratie heeft de G.M® recht op inzage en correctie van de op ANVR Club Med is aangesloten bij het ANVR. Deze vereniging han teert strenge normen voor het lidmaatschap en bevordert de kwaliteit van de reizen en van de informatie daarover. De reizen in deze reisgids worden aangeboden onder het beding dat de ANVR-Reisvoorwaarden van toepassing zijn op alle aanbiedingen in dit Reismagazine, tenzij uitdrukkelijk wordt aangegeven dat dit niet het geval is. Deze ANVR-Reisvoorwaarden staan afgedrukt op pagina 142-144 van dit Reismagazine en in de ANVR Informatiebrochure 2011-2012. Het boekings kantoor kan u een exemplaar van deze hem betrekking hebbende persoonsgegevens die Club Med kan verwerken in het kader van diens bedrijfsuitoefening. Verder kan Club Med in samenwerking met andere ondernemingen de G.M® voordelige aanbiedingen doen, tenzij de G.M® heeft aangegeven hierop geen prijs te stellen met een aangetekend schrijven met bericht van ontvangst gericht aan de afdeling Klantenbeheer/Persoonsgegevens, Club Med, Stadhouderskade 13, 1054 ES Amsterdam. De G.M® kan meteen bij aanvang van het lidmaatschap gebruik maken van zijn recht van verzet en aangeven of en in hoeverre Club Med gebruik mag maken van zijn persoonsgegevens. • Volledige vergoeding van de gehele reissom bij af- en/of onderbreking van de reis als gevolg van een verzekerde gebeurtenis. • Hulp bij ziekte, ongeval en overlijden en daaraan gekoppeld een vergoeding van reis- en verblijfkosten. • Vergoeding voor medische kosten. • Uitkering bij blijvende invaliditeit of overlijden ten gevolge van een ongeval. • Vergoeding bij diefstal, vermissing of beschadiging van reisbagage. • Vergoeding bij diefstal of verlies van geld of cheques. • Voertuighulp bij uitvallen van bestuurder of auto door pech of ongeval. Met Europ Assistance laat u niets aan het toeval over • U kunt 24 uur per dag, 7 dagen per week de alarmcentrale bellen voor hulp, het hele jaar door. • Waar ter wereld u ook bent, wij zijn in de buurt om u direct te helpen. • Wij geven u advies over lokaal aanwezige hulpinstanties of hulpverleners. De verzekering die bij u past Wilt u meer weten over deze speciaal samengestelde reis- en annuleringsverzekering? Overleg dan met uw Club Med reisadviseur. Uw reisadviseur kan u informeren over de dekkingen en voorwaarden. Afhankelijk van de hoogte van de reissom bent u al vanaf € 16,00 per persoon wereldwijd verzekerd, inclusief medische kosten. Europ Assistance Is er als het nodig is ill.: Art Studio Thomas © Pagina 142
Pagina 144Voor PDF's, online PDF-en en verenigingsbladen zie het Online Touch CMS beheersysteem systeem. Met de mogelijkheid voor een online shop in uw gidsen.
Club Med zomer 2012 Lees publicatie 100Home