Accounts Philips kiest voor O&M Na een uitgebreide, creatieve bureaucompetitie heeft Philips besloten zijn internationale reclamebelangen onder te brengen bij O&M. De laatste twee bureaus die nog over waren in de al langer lopende competitie waren O&M en TBWA. De eerste is het dus geworden. Philips’ woordvoerder André Manning zegt: ‘O&M heeft een sterk internationaal netwerk, vooral in de emerging markets. Zowel in b-t-c, als in b-t-b. Dat gaf de doorslag.’ Philips was klant bij DDB. Uit de wandelgangen is te vernemen dat na een aantal jaren waarin de focus sterk lag op het centreren van de internationale merksturing, de nadruk weer wat meer op de regio komt te liggen. Met andere woorden: de verschillende onderdelen en regio’s krijgen weer wat meer ruimte om het Philips-merk zelf te sturen. De eerste uitingen zijn in de eerste helft van 2012 te verwachten. Albron: De Reclamefabriek van Roorda Albron koos na een door Conclusion geleide bureauoriëntatie, waarbij aanvankelijk zes bureaus betrokken waren, voor De Reclamefabriek van Roorda. EPPA: Propaganda De European Promotional Products Association (EPPA) nam Propaganda in de arm voor een Europese b-to-bcampagne die de waarde van promotionele producten bij marketeers onder de aandacht brengt. Startpagina: Kong Na een oriëntatie bracht Startpagina (Sanoma Media) haar communicatie onder bij Kong. Kong ontwikkelde een nieuwe geïntegreerde communicatiestrategie en imago- en activatiecampagne die in januari verschijnt. Slam!FM: Fitzroy Jongerenradiostation SLam!FM vroeg Fitroy een print- en online campagne te ontwikkelen om het merk meer herkenbaarheid te geven. De eerste uiting is nu op verschillende blogs en in magazines te zien. Zuivelhoeve: SOGOOD Zuivelhoeve schakelde SOGOOD in voor het versterken van het merk. Twee jaar geleden werkte SOGOOD voor Zuivelhoeve op de Engelse markt. Op grond van het succes daarvan besloot de zuivelproducent ook de thuismarkt aan het designbureau toe te vertrouwen. Turner: Mass Movement Turner Broadcasting System, onderdeel van Time Warner, vroeg MassMovement voor concept en creatie van de campagnes rondom de decemberfeesten. De campagnes lopen in Nederland en vijf Oost-Europese landen. Absolut Vodka: Grey Grey Amsterdam is door Pernod Ricard Nederland gevraagd om voor Absolut Vodka een online en offline ‘social’ campagne te ontwikkelen. Cordaid Mensen in Nood: FHV BBDO Cordaid Mensen in Nood koos na een korte pitch begeleid door 3MO voor FHV BBDO. Cordaid Mensen in Nood wil groeien in bekendheid, nieuwe donateurs werven en bestaande bevestigen in hun keuze. De nieuwe campagne zal in 2012 van start gaan. Tommy Hilfiger:AKQA AKQA is door Tommy Hilfiger benoemd als het internationale digitale bureau. Aan de keuze voor AKQA ging een pitch vooraf, waarin het bureau onder meer digitale workshops leidde voor het modemerk. Meeùs: Ffect Meeùs heeft Ffect aangesteld als mediabureau ter ondersteuning van haar reclamecampagnes voor 2012. Naast mediastrategie houdt Ffect zich bezig met het vormgeven van het mediaplan en het inkopen van de verschillende mediumtypen. ADFORMATIE 50 / 16 DECEMBER 2011 11 Pagina 10
Pagina 12Voor artikelen, online lesmateriaal en uitgaven zie het Online Touch online publisher CMS systeem. Met de mogelijkheid voor een online winkel in uw presentaties.
Adformatie Nr. 50 Lees publicatie 100Home